    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Date: Wed, 13 Jan 2010 20:17:17 +0100

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:4b4e13f0$1@news.home.net.pl...

    > Nie mam nigdzie ogrzewania podlogowego - tylko grzejniki oraz mate na prad
    > pod podloga w lazience dlatego nie mysle o piecu kondensacyjnym.
    > Rodzina 2+1 a za jakis czas 2+2 mam nadzieje :-)
    > Wybralem 1-funkcyjny piec z zamknieta komora spalania (piec mialby stac w
    > malej lazience) Vitopend 100-W 1-26 KW mocy razem z zasobnikiem Vitocell
    > 120 lub 150 litrow.

    Jeżeli jednofunkcyjny to na 90m2 stanowczo za duży. No chyba że ten dom
    będzie miał ocieplenie w stulu z lat 50tych.
    Więc jak narazie kocioł około 15kW zupełnie wystarczy.. Przewymiarowany
    kocioł to niepotrzebny wydatek i większe straty.
    Jeżeli z zasobnikiem to nie wyobrażam sobie aby stał wspólnie ze zbiornikiem
    w łazience. Dla pieca z zamknięta komorą nie ma wymagań co do kubatury więc
    wygospodarowałbym choćby malutkie ale jednak osobne pomieszczenie dla niego.

    Podłogę w łazience zrób ogrzewanie wodne.Nie wchodź w wynalazki typu mata
    grzejna na prąd bo zobaczysz że będzie to tylko nieużywany gadżet. Wiem bo
    znam takich co to mają. Przewaznie wyłączone bo koszty za prąd sakramenckie.
    W łazience ciepła nigdy dość, mata grzejna rozpędza tarczę w liczniku bardzo
    a wodnej podłogówki nawet nie poczujesz w wydatkach za gaz.
    Zrobienie podłogówki w pomieszczeniu to wydatek zbliżony do powieszenia
    grzejnika więc tam gdzie nie chciałbyś mieć wiszącego grzejnika a posadzka
    nie będzie drewniania wal od razu podłogówkę.

    Niech ktoś jeszcze Quentowi przegada bo będzie chłop żałował.

    Marek