  • Data: 2010-01-13 22:47:51
    Temat: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:4b4e434c$1@news.home.net.pl...
    > Tylko, ze teraz potrzebowalbym kociol do podlogowki (niskotemperaturowa) +
    > grzejniki zwykle (wysokotemperaturowe) + c.w.u
    >
    > Do podlogowki nadalby sie kociol kondensacyjny ale jak toto pozenic z
    > grzejnikami, ktore pracuja na zupelnie innych parametrach?

    Nic z tych rzeczy. Ja mam zwykły kocioł z otwartą komora spalania i grzeję
    grzejnikami oraz podłogówą. Podłogówka jest tylko w kilku pomieszczeniach
    więc wydajność pompy w kotle wystarczająca aby ruszyć obieg w grzejnikach i
    podłogówce. Podłogówka ma swój rozdzielacz na wyjściu którego jest tzw. RTL
    zawór termostatyczny z kapilarą odcinający gdy się jużnagrzeje. Do tego
    kocioł vaillant VUW240 Wszystko działa juz czwartą zimę jak tralala.
    Jedyne w co się dałem niepotrzebnie wpuścić to niepotrzebny duzy kocioł. Na
    poczatku był on dwufunkcyjnym a do przepływowego grzani awody potrzeba sporo
    mocy aby wystarczyło na więcej niż jeden kran naraz. Teraz jest przerobiony
    na jednofunkcyjny z zasobnikiem i wystarczylby spokojnie mniejszy i przez
    to sporo tańszy. Mniejszy kocioł to także niżej znajdujący się dolny próg
    jego mocy więc i modulacja palnikiem w korzystniejszym zakresie by była.

    Marek