    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Date: Wed, 13 Jan 2010 22:40:23 +0100

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:4b4e1fe2$1@news.home.net.pl...

    > To w zasadzie mialo byc pomieszczenie na piec i ten kibelek to tak na
    > doczepke wyszedl. Nie podoba mi sie jednak, ze drzwi sa tak blisko
    > jadalni - ktos mi tu wczesniej zwrocil na to uwage i teraz mam zagwozdke
    > :-/
    >
    > Kuchnia moze byc taka jak jest. Zmiesci sie wszystko co potrzebuje.

    Kuchnia jest jak najbardziej OK co do wielkości ale z tym WC przy kuchni i
    jadalni to przegięcie. Żaden projektant nie ośmieliłby się umiescić WC w
    takim miejscu chyba że pod postoletem. To miejsce aż się prosi dla kotła i
    zbiornika i pralkę tam zmieścisz nie zagracając łazienki.
    Zwróć uwagę że gdybyś umieścił w tym miejscu kocioł to za ścianą kuchni masz
    zlewozmywak i niemal taka sama odległości jest do łazienki. Dzięki temu nie
    porzebujesz żadnego obiegu powrotnego do wody bo to tylko większy wydatek a
    potem straty na prąd do pompy i straty wychładzania się wody w obiegu.
    W tym pomieszczeniu możesz śmiało umieścić dwa rozdzielacze CO. Jeden do
    grzejników a drugi do ogrzewania podłogowego w łazience kuchni korytarzu i
    wiatrołapie. Podłogówka w wiatrołapie to w zimie fajna rzecz bo buty
    szybciej schną a i podłoga szybciej wysycha. W kuchni praktycznie nie masz
    gdzie powiesić grzejnika więc tez dałbym podłogówkę.
    Naprawdę wierz mi to jest rozsądne z tym ogrzewaniem podłogowym i jak
    zamieszkasz to nie będziesz żałował.

    Marek