    From: g...@g...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Date: Wed, 13 Jan 2010 22:49:15 +0100

    Quent wrote:

    > Witajcie!
    >
    > Pytalem juz wczesniej o pare spraw zwiazaych z tym projektem
    > http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif
    > Dom parterowy, bez uzytk. poddasza, bez piwnicy.
    > Na razie w fazie projektow.
    >
    > Tym razem chcialbym sie poradzic w kwestii wyboru pieca.
    > Nie czekam na gotowce, raczej prosilbym Was o wypowiedzenie sie w kwestii
    > dobranego przeze mnie (po konsultacjach tu i owdzie) pieca.
    >
    > Nie mam nigdzie ogrzewania podlogowego - tylko grzejniki oraz mate na prad
    > pod podloga w lazience dlatego nie mysle o piecu kondensacyjnym.
> [...]

    Witam

    Podam przykladowe zuzycie gazu dla sasiadujacych podobnych kubatur
    budynkow,
    domy ok. 120m2 (miejsce budowy zachodniopomorskie), wykonanych w tej samej
    technologii, z ta sama ekipa budowlancow :

    - dom1: viessmann witpend 100(bez zbiornika na cwu, cwu podgrzewa
    przeplywowo) + sterownik pogodowy, okres 3 miesiecy zuzycie okolo 970 m3
    gazu

    - dom2: viessmann witodens 222 z wbudowanym zbiornikiem na cwu + sterownik
    pogodowy, okres 3 miesiecy zuzycie 700 m3 gazu

    W obu domach w pazdzierniku pierwszy raz wlaczone kotly, tzn. jeszcze przed
    silnymi mrozami; co do nastaw kotlow, mozna powiedziec ze ustawione jak
    wyszly z fabryki, drugi kociol to kondensat, jesli komus nie chce sie
    lookac
    w dokumentacje; w obu przypadkach brak sterowania wewnatrz, w obu
    ogrzewanie
    podlogowe.

    Pewnie da sie uzyskac wartosci mniejsze zuzycia, tzn. odpowiednio CO
    wysterowac, na razie ucze sie tego miedzy innymi czytajac grupe, ale chyba
    co dom to inny sposob dobry.

    PS. Sprzedawca czy instalatorem viessmana nie jestem, nie mialem wyboru co
    do marki firmy kotla przy zakupie, musial byc viesniak :)

    Pzdr