    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: walka z akacjami na działce - czym ?
    Date: Mon, 27 May 2013 14:28:51 +0200

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    wiadomości news:51a342ba$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...

    > Linkując artykuł nie odnosiłem do problemu hektolitry v. mililitry.
    >
    > Tylko do umieszczenia na opakowaniu nieprawdziwej (zdaniem sądów i
    > urzędów) informacji o rzekomej biodegradowalności roundup-u.

    To może sięgnijmy po bardziej wiarygodne źródła, które odnoszą się badań
    naukowcych, a nie opowieści pismaków z gazet czy telewizji komercyjnej,
    szukających sensacji.
    Oczywiście Roundup jak każdy herbicyd nie jest obojętny dla organizamów
    żywych, także i naszych.
    Jego biodegradowalność polega na tym, że dość szybko ulega rozkładowi
    pod wpływem warunków atmosferycznych. Mówiąc najogólniej jeżeli
    pozostanie na ziemi czy też przeniknie do akwenów wodnych ulega
    rokładowi pod wpływem promieniowania słonecznego. Ponieważ rozpuszcza
    się w wodzie to bez problemu jest wydalany z organizu człowieka i
    zwierząt. Oczywiści jeżeli wypijemy sporą ilość tego środka to może
    doprowadzić do uszkodzeń wątroby i nerek, które zajmują się
    oczyszczaniem organizmu z toksyn. Ale równie dobrze możemy takie same
    uszkodzenia spowodować zwykłą solą kuchenną, jeżeli spożyjemy jej w
    nadmiarze, a bez której nie jesteśmy w stanie żyć.

    http://www.imp.lodz.pl/upload/oficyna/artykuly/pdf/f
    ull/Pie13-06m-03.pdf