  • Data: 2010-03-15 12:04:51
    Temat: Re: wentylacja grawitacyjna - jak sterowac
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Mar, 10:44, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Wszyscy pytaja o rekuperatory a ja zapytam
    > o grawitacyjna wentylacje.
    > Czy jest jakakolwiek automatyka, ktora sie stosuje
    > przy sterowaniu przeplywem przez wentylacje grawitacyjna?
    > Czy jest dopuszczalne zakladanie jakichkolwiek kratek
    > sterowanych na wloty kanalow went. kominowych?
    >
    > Powiedzmy jest srodek zimy, bardzo duza roznica temperatur,
    > czyli ciag kominowy spory i wieksza pewnie niz wymagana
    > wymiana powietrza w domu. Czy stosowal ktoklwiek jakies
    > sterowanie - nie musie tu o przymykaniu kratki recznie, chodzi
> [...]

    mozesz zamontowac przepustnice kanalowa na wylocie z komina ale to
    bedzie loteria bo dzisiaj jest cisnienie atmosferyczne x a jutro inne,
    wtedy zmienia sie ilosc wymian na h.
    Lepiej wentylator na kominie i robisz stale podcisnienie w budynku.
    Ale wtedy masz na wejsciu do domu zalozmy -20 stopni a przeciez chodzi
    w calej zabawie aby na wejsciu bylo 15-20 stopni. To tylko jest
    mozliwe przez wymiennik krzyzowy lub nagrzewnice kanalowa.