    From: "news.onet.pl" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Date: Mon, 17 Jan 2011 19:06:04 +0100

    Jestem przed wyborem projektu dla siebie. Działkę mam wąską a chciałbym
    domek z garażem na dwa samochody.

    Czy możesz mi podać jak twój projekt się nazywa lub link do projektu w
    internecie?

    robopiotr

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    Cześć.. po sobotniej wizycie na budowie mam zmartwienie - poci mi się w
    piwnicy jedna ściana. Jedna jedyna.. wszystkie inne suche a ta cała
    pokryta rosą. Co dziwniejsze.. mokre jest wszystko co znajduje się przy
    tej ścianie. Jest sobie na niej dla przykładu skrzynka rozdzielcza
    pozawijana czarną folią stretch.. folia już podarta przez budowlańców i
    obejmuje skrzynkę bardzo luźno.. i ta folia też jest cała w kropelkach.
    Może mi to ktoś wytłumaczyć?

    Poniżej linki do fotek i rysunku poglądowego. Wszystkie ściany piwnic
    wokół domu są ocieplone (kolor zielony na rysunku). Poci się ściana
    oznaczona na różowo - po drugiej jej stronie jest zasypane wnętrze garażu.
    Boję się, że przyczyną może być brak ocieplenia ścian fundamentowych
    wewnątrz garażu - ściana się przez to oziębia i wytrąca się na niej wilgoć
    z powietrza. Jeśli tak jest to wdepnąłem w straszną qpę. Ale może ta
    ściana nie wychładza się od gleby (w zasadzie gleba powinna grzać od
    pewnej głębokości no nie?) tylko od posadzki garażu w którym sobie obecnia
    hula wicher. A może z jeszcze innego powodu zbiera się tam wilgoć.. co
    myślicie?

    mokra ściana:
    http://goo.gl/83tAl

    rysunek sytuacyjny (grunt zrobiłem lekko przezroczysty, żeby uwodocznić
    ławę schodkową - gdyby to miała ona mieć jakieś znaczenie):
    http://goo.gl/Wb8Cu

    domek dla lepszego wyobrażenia:
    http://goo.gl/XdcOb

    --