  • Data: 2009-07-22 15:53:03
    Temat: Re: wino i cukier - politycznie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no tak, ale myslisz, ze cukier przywożą z chin i paczkują u nas?
    > nasze cukrownie z naszych buraków to przerbaiają, a jedynie firmy
    > zarządzające są nie nasze (widać, nasze nie potrafiły zarządzać tak jak
    > tamte) i tam idzie zysk ze sprzedaży końcowej cukru.. co nie znaczy, ze
    > rolnicy od burakow czy cukrownie nie dostają pieniążków za swoją pracę
    On nie myśli tylko chce się droczyć. Żyjemy w innej gospodarce europejskiej. Nie
    ma w niej podziału że coś jest francuskie albo polskie. Philips nie jest polską
    firmą a ma księgowość w Łodzi. Chyba Orlen kupił stacje benzynowe w Niemczech.
    Przecież nie wożą benzyny z Płocka pod francuską granicę. Shell też nie wozi do
    Polski swojej benzyny. Benzyna na stacjach Shella w Polsce jest polska czy nie
    polska? Cukier zrobiony w cukrowni znajdującej się na terenie RP i sprzedawany
    tutaj pod zagraniczną ( należy się zastanowić czy w tej chwili w EU jest coś
    takiego jak granica) marką dalej jest polskim cukrem. Nikt kto ma równo pod
    kopulą poukładane nie będzie woził czegoś co w hurcie kosztuje 1000 zł za tonę z
    Hiszpanii skoro może zrobić to na miejscu.