  • Data: 2010-12-22 16:35:28
    Temat: Re: włącznik oświetlenia - da się tak zrobić?
    Od: adamm <a...@g...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-18 23:53, Sierp pisze:
    > Witam,
    >
    > chciałbym mieć taką możliwość, aby wchodząc do pokoju móc zapalić dwie
    > nocne lampki jednym klawiszem, ale móc potem te lampki gasić osobnymi
    > klawiszami.
    > Nie do końca wiem, co by się wtedy działo, gdyby przełączyć ten główny
    > włącznik (przy wejściu) przy zapalonej jednej nocnej lampce - ale jeżeli
    > działałby jako główny właśnie - to OK. Byleby nie blokował włączenia
    > lampek nocnych tymi osobnymi klawiszami.
    > Jakoś nie mam przekonania, że się da, ale może.. :-)
    >
    > Sierp
    Witaj!
    Jeśli zrezygnujesz (prawie) z jednoczesnego zapalania lamp, to da to się
    zrobić tanio i poprawnie. (Wątek czytałem - centrala alarmu do zapalenia
    2 lampek - no no;)).
    Istnieją wyłączniki krzyżowe (mogą być schodowe) podwójne (montowane do
    1 puszki), i wyłączniki krzyżowe pojedyncze (schodowe też dobre)- te
    montujesz koło lampek.
    Jedyny minus tego rozwiązania jest ten, iż musisz nacisnąć dwa klawisze,
    zamiast jednego, by włączyć naraz lampki. Ale plusem jest to, że każdą
    lampkę możesz włączyć pojedynczo z każdego miejsca.
    pozdroofka

    adamm

    p.s.

    To ten Sierp od FAQ sieci?