    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: włącznik oświetlenia - da się tak zrobić?
    Date: Mon, 3 Jan 2011 10:56:38 +0100

    dwa przekaźniki bistabilne ("elektroniczne" z osobnymi wejściami do
    przełączania, włączania i wyłączania)
    sterujące tymi lampkami

    scenariusze połączenia możliwe różne, np. włącznik drzwiowy podaje sygnał
    przełączania na oba przekaźniki równocześnie, albo tylko na złącze "on" albo
    zależnie od stanu przekaźnika na "off" lub "on" (ale wtedy dodatkowy
    przekaźnik pomocniczy wymagany)
    itp. itd.

    w największym wariancie zajmiesz sobie 5 S na tablicy rozdzielczej,
    pomijając kable i lampy, w 300 zł powinieneś się zmieścić