  • Data: 2011-08-18 12:07:03
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:5a65.0000015d.4e4c5bff@newsgate.onet.
    pl...

    mało.

    ulotkami, uwierzyć albo w moją uszkodzona bateryjkę albo w obserwowalny fakt.

    niesłyszalna.

    > On pewnie napisal o halasie 32dB slyszanym metr od urzadzenia. Nie ma

    > to nic wspolnego z halasem z instalacji, ten zalezy wylacznie od

    > doboru odpowiedniej srednicy kanalow (i materialu z jakiego sa

    > wykonane). Nie spotkalem sie jeszcze z parametrem dB halasu w

    > instalacji - no bo przeciez jeden moze miec 50mb rure fi200, a inny

    > 2mb rury fi50. Bzdety tu znowu kogucik nam pociska!

    > pozdr.

    > --

    > Adam

    Metr od urządzenia jest 35 decybeli. Tyle podaje producent. Długość rur nie ma
    znaczenia. Z wydłużaniem rur rosną opory przepływu i wentylator musi się kręcić
    szybciej, czyli jest głosniej. A jak są rury o różnych długościach to w takiej
    sytuacji na końcu tej co jest najkrótsza jest dużo więcej niż 32 decybele.