  • Data: 2011-08-18 13:10:16
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > Bez przesady, nikt w kazdym pokoju nie robi kratki wentylacyjnej. Poza tym czy
    > ktos mieszka w pokoju 5m^2 z rodzina zeby naprawde zabraklo powietrza? Mozna
    > co najwyzej rozszczelnic nieco okno jak jest taka potrzeba i praktycznie nic
    > poza tym. Powietrze z okna powedruje w kierunku innych kratek wentylacyjnych
    > wymieniajac powietrze.

    No teraz może nie buduje, ale na działce mam dom z ok 1930 roku i tam
    w każdym pomieszeniu jest kratka (fakt, że pomieszczenia spore (najmniejszy
    pokoj 20m2) i raptem 4).

    Ja nie mówię, że wentylacja grawitacyjna jest beznadziejna - sam taką mam
    w swojej starej chałupie - świeże powietrze zimą... aż nadmiar ;) - przez
    stare nieszczelne okna i inne szpary :) nawiewa że hej - jasne że działa.
    W lecie... gorzej (pranie w lazience przy tym mokrym lecie prawie nie schnie -
    dobrze że można pranko wystawić do ogródka jak akurat nie pada) ;).

    Ale w nowym domku będzie na 100% WM - bez kominów których budowa jednak
    kosztuje i przy których dach lubi sobie przeciekać. A że eksploatacja
    WM będzie coś kosztować - takie życie, jazda samochodem też kosztuje,
    ale jakoś rowerem do pracy nie wyobrażam sobie dojeżdżać.

    Aleksander.