  • Data: 2016-06-06 08:36:42
    Temat: Re: wykorzystanie ciepła ze splita
    Od: ddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.05.2016 o 15:48, ddddddddd pisze:

    > hmm, u mnie jest dość mocna pompa w basenie (piszą że 9400l/h) - można
    > by w jej obiegu zrobić wymiennik

    w weekend przeprowadziłem testy. Alupex 16, nie rozwinięty z krążka
    (200m), biały, leżący na ziemi. Przez słońce oświetlane kilkanaście
    zwoi, łącznie może 20 - max 30 metrów. Przy ciągłym przepływie
    temperatura na wylocie wyższa o 1,5C od tej na wlocie. Sporo jak na tak
    małą powierzchnię ogrzewaną (spodziewałem się że przepływowo nie
    nagrzeje nic) - fakt, przepływ niezbyt duży (docelowo albo dam drugie
    tyle rurki i połączę równolegle, albo trochę to na dachu podzielę żeby
    przepływ był większy), pompa od CO na razie daje radę (ale nie wrzucałem
    tego jeszcze na dach- podnosiła jedynie na ok 2,5m do 3m, bo zawiesiłem
    koniec rurki wyżej, może w przyszły weekend będę miał czas)
    Zdjęcia z testów:
    http://fotowrzut.pl/AGE4ECV0BA

    Łukasz