  • Data: 2016-06-06 17:56:48
    Temat: Re: wykorzystanie ciepła ze splita
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 17:19:51 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

    > przepływ na oko 2,5 może 3 litry na minutę (sporo mniej niż ktoś tu
    > zakładał) - badałem raz, bardzo niedokładnie i butelkę 1,5l napełniałem
    > jakoś ponad 30 sekund
    > Myślę że wąskim gardłem jest tu alupex16, może też pompa. Tak czy
    > inaczej wyrzucę to na dach, w przyszłości dorobię drugie 200m i połączę
    > równolegle, ew. wymienię pompę.

    wąskim gardłem jest wszystko po kolei - przerabiałem temat grzania basenu. To co
    próbujesz zrobic to ślepa uliczka.
    Musisz miec
    kilkadziesiąt m2 absorbera obłożonego rurką, co przy braku stosownego dachu moze byc
    problemem
    rura w układzie harfy, rura w zasadzie jakakolwiek byle wytrzymala z 80 stopni i
    absorber pokryty powien byc osłona przeźroczystą - jesli bez tego to sprawnosc leci
    na łeb i rura musi byc odporna na UV.

    Aha, nie uzyskałes 360W :-) To tylko błędy pomiaru lub błędy systematyczne

    b.