  • Data: 2009-08-29 09:10:34
    Temat: Re: wyłącznik nadpradowy elektryka
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AreK <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jest jeden obwód i bezpieczniki na każdej jego żyle. Mam tam stare
    > bezpieczniki automatyczne, ja chce je zamienić na wyłączniki
    > nadpradowe. Elektryk będzie chciał dac 1 taki wyłącznik. Ale bym
    > się
    > upierał żeby dał dwa, mysle co dwa to nie jeden:) Czy takie
    > rozwiązanie jest nie dopuszczalne

    nie upieraj się, zaufaj elektrykowi, wie, co robi. Dwa bezpieczniki
    w takim układzie nie tylko nie podnoszą bezpieczeństwa a wręcz je
    pogarszają. W przypadku jakiejkolwiek awarii prowadzącej do zwarcia
    czy przeciążenia, masz czystą loterię, który z nich pierwszy wywali,
    czy ten na przewodzie fazowym, czy neutralnym. Nie wdając się w
    niuanse, masz 50% szans, że wywali ten na neutralnym. Czyli faza
    zostaje. Jeśli urządzenie jest z pierwszą klasą izolacji (czyli
    wszystko, co metalowe, pralka, lodówka itp.) i masz tam wykonane
    zerowanie w gniazdkach (a przy dwuprzewodowej instalacji jest to
    niemal pewne), skutek jest taki, że obudowa wszystkich takich
    urządzeń znajdzie się na pełnym potencjale fazy.

    Tak więc niech elektryk robi tak, jak mówi, nie ulepszaj jego pracy!

    J.