  • Data: 2009-08-29 11:19:24
    Temat: Re: wyłącznik nadpradowy elektryka
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h7almi$jkk$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bez sensu

    Z sensem - za to bez przeróbek.

    > Kupuje 2xB16 zespolony i jak wywali jeden to pociągnie za soba 2-gi.

    Niekoniecznie - wystarczy drobna różnica, nie ma dwu takich samych...

    > Inna sprawa że ja bym tak nie robił i jednak neutralny na sztywno złączył
    > zabezpieczył tylko fazowy

    He..he, przy odwróceniu na pionie wykręcenie bezpiecznika na zerze
    pozwala na pobór prądu bez jego obrotów - do dowolnego zera "na rurze"...
    Sąsiad tak tutaj zrobił, a nakablował na mnie, przyszli, gdy byłem w pracy i
    za przecinaki, nawet kawałek dziury w ścianie wykuli, ale drugi poszedł po
    rozum do głowy i u sąsiada w bojlerze elektrycznym wykryli "zerowanie"...
    Okazało się, ze krany "kopały" względem wanny - u mnie też - ja
    połączyłem baterię z przelewem (metalowe sitko) więc mogłem bezpiecznie
    rodzinę kąpać, zmierzone napięcie ~120V.
    Poskutkowało to remontem instalacji - wymiana przewodów w pionach i
    liczników odpornych na te manewry... :-))))))))))

    > Ciekawe jak są rozwiązane gniazdka z "bolcem" w mieszkaniu, o ile takie
    są.

    Naprawiałem RTV wiele lat - w jednej chałupince na wsi znalazłem radio
    Talizman - to byl taki czeski Pionier - drut od gniazda do doniczki z
    kwiatkiem - takie "uziembienie" było...