  • Data: 2010-05-10 01:16:54
    Temat: Re: wylewki - pytanie
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > Do wykonania mam 160m wylewek. Większośc (około 70%) na podłogówkę.
    > Przyjmując grubośc wylewki na 6cm , wychodzi niemal 10m3 betonu. Czy
    około
    > 3,5 t cementu i 7t piachu to prawidłowe proporcje? A może jednak tego
    piachu
    > z 10t wszak cement drobny i pewnie gęstośc mieszaniny będzie większa.
    > Dodatkowe pytanie mam na temat włókien uplastyczniających - jaka ich
    ilosc
    > będzie wskazana?
    >
    > Dzięki

    Nie za bardzo kumam co masz na mysli piszac podlogowka. Czy to ma byc
    rzeczywiscie "wylewka" stanowiaca fundament pod jastrych, w ktorym zatopione
    beda rurki czy przewody grzewcze czy juz docelowa "podlogowka".
    Zgaduje, ze bedzie to wylewka stanowoaca podloze pod dalsze prace. Zatem
    potrzebujesz regularny beton.
    Jesli tak to przypominam moja recepture na beton pod nazwa raz-dwa-trzy.
    Jedna czesc cementu, dwie piasku i trzy gravelu czyli w miare rownoziarnistego
    zwiru, korzystnie kruszonego i odsianego o wymiarach okolo 10-15 mm.
    Taki beton charakteryzuje sie malym skurczem pod warunkiem, ze uzyjesz
    cementu portlandzkiego. Pod pojeciem piasek rozumiem drobne kruszywo naturalne
    o granulacji od 0 do okolo 3-5 mm.
    Tego kupiles 7 ton zatem bedzie to okolo 4 m3. Cement wchodzi w pory piasku
    zatem praktycznie nie wiele lub nic objetosci nie przybywa. Brakuje zatem
    zwiru, ktorego aby zachowac proporcje musisz miec 3/2 objetosci piasku czyli
    kup go 10-11 ton.
    Pzdr. Tornad