    Subject: Re: wywala różnicówka
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 1 May 2020 14:57:08 +0200

    W dniu 2020-05-01 o 12:12, WS pisze:

    > Tyle teoria ;)
    > Praktyka jednak jest taka, ze zamawiajac fachowca, zwlaszcza pilnie do awarii wybor
    jest kiepski i czlowiek sie cieszy, ze ktos chce przyjsc od reki.

    Wiesz, dlaczego tak jest?

    Jedziesz do klienta. Widzisz masę problemów. Wypadałoby doprowadzić
    przynajmniej tę remontowaną część do porządku tak jak powinno to być
    zrobione i w miarę możliwości ogarnąć całość. Tłumaczysz klientowi co
    jest do zrobienia i ile to będzie kosztować.

    "Łooooo matko..... tak drogo, a może by się dało to (i tu pada odwieczne
    magiczne słowo "jakoś") zrobić taniej tak, żeby działało? To ile pan
    liczysz za każdą godzinę roboty 40, 50zł?"

    > Papierek=Pewnosc? dobre ... ;)

    Oczywiście, że 100% pewności nie ma, ale bez papieru to masz praktycznie
    100% pewności, że będzie spierdolone.

    Tylko kto sprawdza czy przybyły zleceniobiorca jest fachowcem?

    > Jak mawiala moja babcia "na plocie bylo napsane dupa, ktosc chcial pomacac i wbil
    saobie drzazge" ;)

    > Ja mialem kontakt z dwoma elektrykami, jeden zrobil cala dokumentacje potrzebna do
    podlaczenia pradu do domu, drugi wymiany na 3fazy w bloku (+ wykonanie inst. w
    bloku). Wg mnie zaden sie nie znal... Przeboje z wymiana licznika na 3F przez
    energetyke juz kiedys opisywalem...

    Nie śledzę wszystkich problemów. Jak Ci się chce to opisz w skrócie.

    > Z podpieciem do domu nie bylo problemu, po podpinal ten sam (prawowal w energetyce)
    a odbiory... na wlasna dzialalnosc...

    A kim był w tej energetyce? Kasjerem czy też trudnił się przyjmowaniem
    wniosków? ;)

    > Wg mnie zaden sie nie znal..., tego w bloku sciagal sobie wykonawca generalnego
    remontu mieszkania (sam sie nie znal na tym, co otwarcie powiedzial, wiec jak mial
    ocenic, czy ten jego znajomy sie zna?)

    > Wg mnie zaden sie nie znal ;) uprawnienia mieli...

    Tylko jaki zakres tych uprawnień?

    Bo widzisz, do modernizacji instalacji elektrycznej już nie wystarczą
    Świadectwa Kwalifikacyjne, nawet z pomiarami ochronnymi. Tu już trzeba
    mieć Uprawnienia Budowlane w zakresie projektowania instalacji
    elektrycznych oraz kierowania tego typu robotami.