    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ?yczenia od US...:-)
    Date: Fri, 30 Dec 2011 18:43:29 +0100

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jdkqec$lom$1@inews.gazeta.pl...

    > Właśnie dziś w Dzienniku Gazecie Prawnej piszą na żółtych stronach o
    > pismie ministra finansow w sprawie interpretacji ogolnej dotyczącej tej
    > sprawy- wynika z niej ze ludzie ktorzy mieli zaplacic podatek w 2006 roku
    > okres piecioletni konczy sie 31 grudnia 2011.

    W roku 2005 płaciliśmy zaliczki na podatek od dochodu oraz jak ktoś miał to
    podatki zryczałtowane. Podatek PIT za 2005r rozliczasz w zeznaniu rocznym
    PIT i płacisz go do maja 2006roku więc teoretycznie liczy się jeszcze cały
    okres do 31 grudnia 2006roku.
    Podatki zryczałtowane natomiast płacone w 2005 roku były rozliczone (i
    ewentualnei zapłacone) w całości już w roku 2005. Może tu są te
    rozbieżności w interpretacji okresu przedawnienia?

    Ciekaw jestem ilu podatników sądy administracyjne naciągnęły na kasę
    "Niektóre sądy administracyjne orzekały bowiem - jak informowaliśmy w "DGP"
    nr 244 z grudnia 2010 r. - że u podatnika, który skorzystał ze starej ulgi
    mieszkaniowej i nie wydał wszystkich pieniędzy w ciągu dwóch lat na inny cel
    mieszkaniowy, zobowiązanie podatkowe przedawnia się po 7 zamiast 5 latach" i
    czy w związku z jasną interpretacją ministra, czy należy im się zwrot
    nienależnie zapłaconego podatku i ewentualnych odsetek.

    Marek