  • Data: 2010-10-25 14:52:50
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    news:ia3nu2$pev$1@news.onet.pl...

    > A no wiiidzisz :-)))
    >
    > Wcale z Ciebie nie taki oszczędniś, bo jak policzysz moje zużycie - 20 m3
    > wody na miesiąc na cztery osoby, to okaże się, że ja zużywam ni mniej ni
    > więcej, tylko 5 m3/os/miesiąc. W tym połowa to ciepła woda.

    U mnie ciepła woda ma mniejszy udział, ale nie liczyłem tego jeszcze
    dokładnie, np podlicznikami. Do prania, mycia naczyń, jedzenia, spłukiwania
    itp idzie woda zimna. Do mycia samochodu, podlewania zużywamy wodę o 50%
    tańszą, bo bez udziału ścieków.

    O oszędzaniu pisałem wtedy w kontekście grzania wody ciepłej prądem vs gazem
    lub solarami i kosztów inwestycyjnych. Przypomnę, że u mnie koszt
    inwestycyjny dla grzania prądem CW to 600 za bojler 80l i około 200 za
    bojler 10l.

    10 000 zł których nie wydałem na solary przyniosło w tym roku >1200 zł
    dochodu (PZU, Tauron, GPW). Nie byłbym w stanie uzyskać oszczędności 1200
    zł/rocznie wydając je na solary lub kolejne ogrzewacze przepływowe gazowe
    wraz z modernizacją kominów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/