  • Data: 2011-03-07 12:24:26
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Mar, 13:04, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > W asnie rzecz w tym e budujemy max samodzielnie a ytong jest w mojej ocenie
    > prostszy i szybszy w budowie.

    Troche masz racje. Scianki z ytonga buduje sie b. szybko. Warunek -
    *idealnie* wyprowadzisz pierwsza warstwe - potem tylko maziarz 1mm
    klejem i kladziesz jeden za drugim. Na pewno jest to troche prostsze i
    szybsze od zwyklego max'a, porothermu czy dowolnie innych pustakow
    murowanych na zwyklej zaprawie 1-2cm.

    Aczkolwiek mnie sie sama idea muru 1W rowniez kompletnie nie podoba.
    Tym bardziej grubego na 36cm ktory ledwo (o ile wogole - zalezy z
    kiedy te bloczki) spelnia warunek odpowiedniej izolacyjnosci scian
    zewnetrznych. Ja mam dokladnie jak Ty wiekszosc fundamentu (a
    wlasciwie scian piwnicznych:) z 25cm bloczka betonowego, a na tym
    rowno polozony porotherm 25cm. Potem na piwnice przyszlo 15cm styro, a
    na porotherm 20cm i powstal ladny 5cm kapinosik, izolacja ma ciaglosc,
    nie ma zadnych mostkow cieplnych etc.

    > Mam 2 zanjomych zwi zanych z ytongiem kt rzy te robili sami i jest super.
    > Poza tym cenowo te nie widz sensu innego materia u tym bardziej e ma by
    > w a nie 1W ciana.
    > Przynajmniej na t chwil jak wystarczy funduszy do o we n na zewn trz.

    To jest juz kompletnie bezsensu pomysl :) Jezeli robisz sam to tym
    bardziej sciana 2W wyjdzie Cie taniej niz 1W. Jestem za jak
    najcienszym murem i jak najgrubszym ociepleniem! Bedziesz mial sciane
    2-2,5 x cieplejsza od tego ytonga.

    > Natomiast Ytong mo na tyle wystawi tylko nie wiem od strony praktycznej czy
    > jak go si k adzie na zaprawie to on
    > nie b dzie siada do zewn trz z wuagi na cz ciowy zwis.

    A na pewno mozna go tyle wystawic z jednej tylko strony, a nie z obu
    po rowno.. ? Jak dorobisz ten dodatkowy wieniec to na pewno problemu z
    opadaniem nie bedzie.. Z tym ze jakbys wzial material grubosci 25cm
    (typu max czy porotherm) to masz kupe oszczedzonej kasy bo nie musisz
    tego wienca robic :) Murowalem pare scianek na poddaszu z porothermu
    25 (po raz pierwszy w zyciu) i wszystko wyszlo idealnie rowno - to
    naprawde nic trudnego. Po pieciu kamieniach bedziesz mial wprawe jak
    stary murarz. Byle sznurka, pionow i poziomow pilnowac. Jak sobie rogi
    powyprowadzasz to potem juz lecisz tylko wedlug sznurka tasmowo :)
    pozdr.

    --
    Adam