  • Data: 2011-03-07 15:51:51
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ariusz napisał:

    > Za to proszę napisz mi jakie błędy można popełnić budując z Ytonga i
    > jaki mogą one mieć wpływ na ciepło ściany?
    > Bo coś mi się wydaje, że to mity
    > Owszem błędy można popełnić i przy ytongu i przy styro - ale coś mi się
    > wydaje, że to jednak te przy styro mogą być gorsze w skutkach.

    Oczywiście błędy zawsze mogą wystąpić. Jednak co gorsze...?

    Ja zdecydowałem się na zwykłą murowaną ścianę 2W tylko i wyłącznie ze
    względu na fakt, że jest ona zwyczajnie najbardziej popularna i z
    poprawnym jej wykonaniem każda średnio rozgarnięta ekipa nie będzie mieć
    problemów.

    Nawet gdyby coś wykonali krzywo - chociaż u mnie było prościutko - to
    'przyjdzie tynkarz z pacą i wszystkie dziury się załacą' :-).

    Na 1W nie zdecydowałem się głównie z obawy o poprawność wykonania spoin.
    Ludzie całymi latami wykonujący mury 'tradycyjne' nie są przyzwyczajeni
    do zapraw, czy klejów cienkowarstwowych i nie tylko inwestor, ale i oni
    sami nie upilnują się przy nakładaniu 1mm warstwy kleju, a szukanie
    ekipy skądś z daleka było bezsensowne ekonomicznie.

    Poza tym ten punkt rosy...

    Wybacz, ale nie jestem jakoś przekonany do świadomego lokalizowania
    punktu rosy wewnątrz materiału raczej nieodpornego na wilgoć. Jak to
    będzie się zachowywać po kilkudziesięciu sezonach grzewczych...? Czy
    ktoś już to zbadał?

    Pewnie, że to tylko moje subiektywne odczucia i nie neguję ytonga 'z
    zasady', ale właśnie te subiektywne odczucia spowodowały, że zbudowałem
    dom z popularnej miejscowo ceramiki i na to dałem styropian.

    pozdr
    Robert G