    From: "Kacper" <e...@W...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Date: Tue, 8 Mar 2011 10:14:34 +0100

    Szanowni, naczytałem się sporo tych Waszych odpowiedzi i wiecie co?
    W pierwszej kolejności chciałbym zwrócić uwagę że dyskysja poszła w stronę
    sporu co lepsze 1W czy 2W czy ytong jest kochany czy beee a pytanie było
    zgoła inne.
    Owszem poczytałem wszystko bo czasem cos ciekawego było ale:

    1. Mam kumpla co pracuje w ytongu i sam postawił z ytonga - sam sobie kichy
    by nie zrobił a człowiek "techniczny"
    2. Nt. budowania i technologii oraz ew. błędów wiem już.... no może nie
    wszystko ale prawie.
    3. Poza tym mam zamówionego instruktora Ytonga który przyjedzie na start i
    poinstruuje co i jak i podpowie (czy do maxa albo poro też przyjeżdżają??? -
    NIE! )
    4. Mam ponadto 2 znajomych co mieszkają w domach z 1W ytonga 36,5 jeden
    paretrówka 120m2 drugi ponad 200m2 parter z poddaszem
    obaj chwalą zarówno walory użytkowe jak i ekonomiczne i to od samej
    budowy (materiały i wykonanie) jak i teraz w użytkowaniu,
    a bywam u nich często i potwierdzam.
    5. Nikt jeszcze nie wspomniał o kwestii oszczędności np. na tykach bo już
    majstry powiedzieli że będzie taniej niż na zwykłym murze
    poza tym kafelki na ścianach idą na goło- też jakiśtam zysk czasowy i
    finansowy. Prowadzenie instalacji w materiale, a będzie tego
    woda, c.o., elektryka, centr. odkurzacz, itd. Ryjesz masz. Widziałem
    roboty w maxach porotermach - dziękuję.
    Że nie wspomnę o kwestii załamań konstrukcji, krzywizn itd. Tnę nawet
    ręką i mam, tłuczcie to z maxów i porotermów - również dziękuję.
    6. Jeśli chodzi o wytrzymałość to ja mieszkam spokojnie i moje dzieci
    przynajmniej też. A potem.... potem to każdy dom wymaga remontów.
    7. W zakresie "jak coś do wszystkiego to do niczego" - bardzo uważam na to
    powiedzenie, ale czy ktoś z Was nie korzysta
    z CD-ROM, DVD-ROM, Blu-ray itd.? Wszystko w jednym a działa. Nie
    odrzucam czegoś bo jest uniwersalne.
    8. Jeśli chodzi o sam wieniec to u mnie istotne byłyby 2 jego funkcje, po
    pierwsze poszerzenie dla ytonga super podstawa i jednocześnie
    wzmocnienie i związanie dotychczasowej konstrukcji fundamentów, oraz
    podniesienie o naście cm co i tak chyba nastąpi a wtedy
    murowanie całej warstwy z bloczków. Więc kosztowo jeden grzyb a
    technologicznie chyba jednak lepiej wieniec.
    9. Osobiście nie jestem budowlańcem ale ojciec jest i to dobrym tylko jak
    wspomniałem nie budował z ytonga. Natomiast jako laik stanąłem
    do murowania fundamentów obok ojca - owszem początkowo stawiałem 3
    bloczki a on całą warstę na ścianie a potem jak złapałem to sżło jak trzeba
    znajomek zajrzał na budowę i powiedział że na tych fundamentach chyba
    płytki będziemy kłaśc bo tak dobrze wyszło a u niego "fachowcy" fale robili.
    W podsumowaniu na całych fundamentach w dówch miejscach mamy odjazd od
    wymiaru na 0,5 cm to chyba luxus. Więc o dokłądnośc
    i sumienność się nie boję - robię dla siebie.
    10. Ciepłota? Mam fundamenty ocieplone które podchodzą pod sam ytong więc
    mam ciągłość izolacji termicznej.
    11. Wełny na zewnątrz nie przewiduję ale tak jak piszecie jakby za 10 lat
    się okazało że "cośtam" i należałoby to zawsze można.
    Nie przwiduję wełny bo mam dowody na wystarczającą warstwę ytonga w
    1W. Jest ciepło i komfortowo.
    12. Koszty, no i policzcie sami koszt 1W ytong na m2 i tych porotermów maxów
    itd plus robocizna ociepleniowa plus kleje styropiany, kołki, czas, ludzi,
    itd.
    Podsumujcie sobie taki 1m2 muru. Liczyłem, wieeeeele razy, Jeśli
    pojawia się różnica to jest absolutnie pomijalna.
    13. Oczwyiście stawianie z ytonga to budowanie prawie całkowicie sytemowo
    więc klejenie na cienką spoinę, docieplenie wieńca, nadproża gotowe lub w
    U-kształtkach itd.
    14. Tak na marginesie, nie lubicie ytonga bo nie macie przekonania? Spoko
    kazdy ma prawo wyboru własnych uczuć i własnie ja nie lubię styropianu, nie
    lubię termosów.
    15. Czsem czytając niektóre odpowiedzi zaczynałem się zastanawiać dlaczego
    jesteśmy takim narodem. Ja nie wypowiadam się w temacie którego nie znam,
    a już na pewno w tym zakresie nie doradzam. Natomiast pomijam
    niejedrokrotne pierdoły, czy wiedzę czerpaną chyba z plotek, które czasem
    czytałem.
    16. Nawiązując do poprzedniego pktu, Wypowiedzi Ariusza (dzięki) są bardziej
    miarodajne tym bardziej że wypowiadane chłodno ze spokojem, konstruktywne,
    bez
    zbędnego uniesienia.
    17, Trafiłem na post o Silce 18, w porządku też brałem pod uwagę ale liczyć
    trzeba wszystkie koszty żeby mieć cenę m2 muru - powtarzam wszystkie.
    Ponadto robercik-us --- tak ytong 36,5 w wersji 400 ma współczynnik
    0,29

    Takie podsumowanie.

    Kacper