    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zakonczenie fundamentów - YTONG
    Date: Tue, 8 Mar 2011 13:38:00 -0800 (PST)

    On 8 Mar, 22:02, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Twoim zdaniem mostki cieplne(niby gdzie) w ytongu powoduja 20% wzrost
    > wspolczynnika dla sciany?

    Chocby ten liniowy (u mnie mialby cale 70mb) na styku ze sciana
    fundamentowa. Ten ytong bedzie mu wystawal 12cm. Dolozy 5cm styro.
    Mimo wszystko dalej bedzie wystawac 7cm. To duzy mostek. Kolejne
    mostki to wszelkie nadproza i wience. Nawet jak uzyje systemowych
    modulow to te miejsca maja wyzszy U. Ile cm styropianu uzywa sie do
    ocieplenia wienca stropowego? 5cm? To jest U = 0,8. Mega mostek bo to
    jest na powierzchni (u mnie) = 70mb * 0,15 = 10m2. Kolejne mostki to
    jakosc wykonania i uzyta zaprawa / klej. Nastepny wielki mostek to
    sposob montazu wszystkich okien. W scianie 2W robisz wegarek ze
    styropianu - nachodzisz nim na rame na 2-3cm. Tutaj nie ma takiej
    mozliwosci. Zobacz na wykresy izoterm montazu okien w scianach 1W, a
    2W. Juz sam fakt, ze okno zamontowane jest w polowie tego ytonga o
    czyms chyba swiadczy? Chlod wdziera sie na calym obwodzie okna w
    polowie jego grubosci. Czyli w tym miejscu z ytonga 36,5cm robi sie
    nam ytong 20cm. Mam liczyc ile to jest metrow kwadratowych u
    mnie ? :-) Samo *jedno* okno przy ktorym siedze to 10mb !!

    Wiec - tak. Uwazam, ze ledwo 20% wyzszy wspolczynnik to baaaaardzo
    optymistyczna wersja. Juz abstrahuje od tego ze co rok praktycznie ten
    sam material ma w papierach lepsze wspolczynniki - jak to sie ma do
    rzeczywistosci ? ;)

    > Troche w paranoje popadasz. Moze tez robiles specjalne zaslepki ze styro do
    > kolk w jak ten gosc z forum muratora co jego dom suszarka mozna ogrzac;)

    Nie mam wogole kolkow. Sa u mnie zbedne :)
    pozdr.

    --
    Adam