  • Data: 2011-03-09 08:44:12
    Temat: Re: zakonczenie fundamentów - YTONG
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Mar, 08:39, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > wystajacy ytong bedzie ocieplony od spodu r wniez i przez to linia
    > ocieplenia bedzie polaczona z fundamentowym ociepleniem

    Tzn. nie bedzie kapinosa, czy zalozmy ostatnie (na gorze) 10-20cm
    ocieplenia fundamentu bedzie np. 5cm grubsze (tak zeby sie zlicowac z
    ytongiem ale zeby nizej zostal kapinos) ?

    > w wiencu jest styropian 5 cm i 7,5 cm ytonga to trzeba rozpartywac lacznie

    No w wiencu jest 5cm welny i 6cm ytonga. Daje to niestety gorszy U niz
    sama sciana.

    > okno mozna montowac przesuniete w strone zewn. wlasnie zeby zminimalizowac
    > wdzieranie sie zimna w wasrte muru

    Mozesz przesunac lekko do zew ale tak czy siak bedzie to wielki mostek
    - musisz przeciez zostawic miejsce chocby na parapet.
    Wystarczy spojrzec na wykresy:

    Pierwszy to wlasnie lekko przesuniety na zew. w scianie 1w (44cm):

    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_jednowarstwowy1.jpg
    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_jednowarstwowy2.jpg

    Sciana 2W, montaz standardowy:
    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_dwuwarstwowy_lico.jpg

    I cieply montaz w warstwie ocieplenia:
    http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_dwuwarstwowy_w_ociepleniu.jpg

    Roznice sa ogromne. U mnie okna to ok 35m2, w metrach biezacych na
    szybko liczac jakies 50mb. I chocbys nie wiem jak je zamontowal to
    tych mega mostkow zwyczajnie nie przeskoczysz.

    > Nie wiem gdzie ytong zmienil wsp lczynnik?
    > Owszem wprowdzil nowy produkt ytong energo o gestosci 350 i to daje
    > zmieniony wynik wsp lczynnika ale stara 400 36,5 zostala jak byla

    Oj zmienil zmienil, nie chce mi sie teraz szukac ale odkad weszlo
    rozporzadzenie mowiace o tym ze sciana 1W musi miec U<0,3 to wszystkie
    sciany 1W (porotherm rowniez) nagle zrobily sie cieplejsze i na styku
    tej wartosci :-)
    pozdr.

    --
    Adam