    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 8 Mar 2017 06:08:37 -0800 (PST)
    Subject: Re: zbiorniki na wode ....
    From: abomito <a...@w...pl>

    Witam1
    > dziala ale zajmuje bardzo duzo miejsca.
    > poza tym zaczynaja cieknac zawory.
    > rdza przelazi przez farbe
    > zbiornik ma juz swoje lata i trzeba go chociaz wymienic. A skoro trzeba
    > wymienic to znalazlem lepsze miejsce, ktore wymusza uklad poziomy zbiornika.
    > Skoro wiec musze kupic zbiornik poziomy no to cynkowany i przeponowy sa w
    > podobnej cenie.
    > Ten przeponowy sprawia wrazenie bardziej higienicznego.
    > Przeponowy jest mniejszy bo 200 litrow ale z tego co pisza to jest
    > wydajniejszy. Jeden otwor na podlaczenie poprawia
> [...]

    A może nie kompinuj? Można wywalić dobry zbiornik.Ale: czy warto.Ma już 20 lat
    i następne 20 jeszcze wytrzyma.Przepona tyle ...No nie wiem, 20 lat temu mało
    było.Nie wiem.Ale 800- 900 PLN pieszo nie lata.Przynajmniej u mnie.
    Zawory i tak trzeba wymienić.Ale równie dobrze można dokręcić/dowinąć dławice i
    następne 20...
    Prawdopodobnie najdzie Cię ma wymianę instalacji.(jakby co, rób zgrzewane)
    Rdza to problem.Tego typu zbiorniki szybciej korodują na zewnątrz, niż w
    środku.Sprawdż, co jest grane.
    Chyba podstawowy problem, to wszystko chcesz mieć nowe.Spoko.Przemyśl, czy
    wymiana zbiornika jest warta zachodu.Jeśli tak- do roboty.Tylko jedna rada.
    Jak najwięcej podłączeń dawaj ze śrubunkami.Wprawdzie jest trochę droższe,
    a pożytek jest po latach, ale warto.Zresztą- dowiesz się przy okazji wymiany
    zbiornika.Uważam, że trzeba wymagać od hydraulików. aby każdy sprzęt tak
    podłączali.
    Zawory- też warto dać kulowe, ale z dławicami, z półśrubunkiem.
    Pozdro.abomito