eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6Re: zbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6
  • Data: 2011-09-13 10:20:51
    Temat: Re: zbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Wrz, 10:33, "Tornad" <w...@a...com> wrote:

    >  Nie da sie jednak czytac wypocin roznego rodzaju szamanow czy malych jasiow.
    > Dobrze myslisz zastosuj po 2 fi 6 ale zebrowane i idealnie proste i uzyskasz
    > sciane - belke o nosnosci na wszystkie strony kilkakrotnie przewyzszajaca
    > najlepiej odlana lawe. Nosnosc belki zelbetowej rosnie do potegi z jej
    > wysokoscia.

    Na miły Bóg, czy mnie oczy nie mylą?? :) Dzisiaj własnie szukałem
    twoich postów z zeszłego roku, żeby brunetowi podsunąć pod nos. Ale w
    pracy nie mam zbyt wiele czasu. Napisz mu jeszcze o zakończeniach tych
    prętów na narożnikach. Jeśli chce robić, niech robi - koszt niewielki
    a spokojność ducha bezcenna.

    > Tu w Hameryce mimo, ze obciazenia sa niewielkie, istnieje obowiazek, prawo
    > stosowania tych zgrzewek; nazywaja sie tu durawall czyli 'twarda sciana'. Na
    > dole, na kazdej warstwie a wyzej co druga warstwa pustakow. Taka sciana pod
    > obciazeniem parciem gruntu nie odksztalca sie sprezyscie na boki ani milimetra
    > a narozniki fundamentu nie osiadaja izatem na scianach nie powstaja ukosne
    > pekniecia scian jak to czesto bywalo.

    No popatrz.. a w telewizorni wciąż pokazują jak Wam w tej waszej
    Hameryce byle tornado zamienia domy w kupę wiórów :P BTW zrobiłeś już
    ten łapacz tornad?

    > A te slupy to juz chyba normalny sabotaz budowlany.

    Dlaczego? Jak gościu wykonujący tylko i wył. duże obiekty betonowe
    zobaczył moje piwniczne monolityczne ściany to powiedział, że dużo
    taniej było by zrobić betonowy szkielet i wypełnić go bloczkami.
    Dlaczego to miałby być sabotaż? Brunet nie powiedział zresztą o jakie
    obciążenia chodzi a chyba trudno tak spieprzyć ławy, żeby obawiać się
    obciążeń pionowych.

    --
    PZDR
    Shaman