eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6 › Re: zbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6
  • Data: 2011-09-15 11:21:50
    Temat: Re: zbrojenie ściany fundamentowej - murfor czy zwykłe pręty fi6
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Wrz, 11:38, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > Do slupow mozna podejsc od drugiej strony. Murowac bloczki zostawiajac
    > miejsce na slupek. Mamy w ten sposob zalatwiony problem "trzymania
    > pionu" i gotowy szalunek z 2 stron. Na koncu wystarczy zaslonic
    > przerwe w murze czymkolwiek i zalac betonem. W zalezności od parcia na
    > estetyke koncową szalunek od wew. i od zew. mozna zrobic z desek,
    > plyty OSB lub sklejki laminowanej - takiej jak z szalunkow
    > systemowych. Kwestii zbrojenia nie poruszam bo jest to sprawa
    > oczywista.

    Ja tak mialem.. Kierbud dodal mi dwa slupy w scianie piwnicznej - bo w
    tym miejscu napor ziemi jest spory (piwnica cala przysypana, a
    wysokosc sciany to prawie 3m). Oprocz tego dawalem po dwa prety fi6
    zgodnie zreszta za uwagami Tornada (wogole to milo Cie Tornad po
    latach znowu widziec!:))) W trakcie murowania wygladalo to tak:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=585
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=593
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=657

    Potem murarz domurowal srodek (niestety nie mam fotki), a potem
    zaszalowalismy dechami z obu stron i zalalismy betonem, efekt koncowy:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=674

    Nam to akurat spasowalo bo tym drewnianym korytem spuszczalismy z gory
    bloczki :-) Przy wiekszej ilosci slupow byloby to jednak dla murarza
    mocno upierdliwe.
    pozdr.

    --
    Adam