  • Data: 2012-03-01 13:43:04
    Temat: Re: zimowe szkody - mróz podniósł chudziaka
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:jinr4h$fil$1@mx1.internetia.pl...
    (...)
    > - albo ten fundament jest coś nie teges, z chudziakiem związany, brak
    > izolacji poziomej? naciągnął wilgoci od dołu do góry i od podsypki pod
    > chudziakem, i tez jest "zruszony" przez zamarzającą wodę?

    Opisałem w innym poście jak był robiony fundament pod schody. Zerknij tam.

    > Ogólnie wróży to wszystko dużą porażkę.

    Porażka tak, ale nie duża tylko mała. I raczej przez moją głupotę i brak
    przezorności. Mogłem zabezpieczyć chudziaka w te mrozy, a szczególnie w
    okolicach schodów. No ale człowiek wciąż się uczy...

    > Nie chodzi tu już o to pękanie, czy 1cm różnicy, tylko o to że tam masz
    > wodę.

    A czemu miałbym nie mieć? Wskaż choć 1 powód.

    > Izolacyjność namokniętego gruntu i chudziaka robi się do kitu, w dodatku
    > jeśli ta wilgoć sięga ci ponad izolację poziomą fundamentu - to będzie
    > ciągnąć ją do góry, więc grzyby, cuda i przemarzające ściany.

    Chudziak od góry jest suchy (poza jednym miejscem przy kominie, komin też
    nasiąka wilogocią i ciągnie ją do góry - nie wiem czemu). Izolacja pozioma
    jest wykonana poprawnie. Są to 2 warstwy folii. Jedna na wieńcu
    fundamentowym i druga na pierwszej warstwie bloczka suporeksu (12cm
    wysokości). Wilgoć nie przechodzi powyżej warstwy dolnej izolacji poziomej.
    Potem zostanie połączona z folią na chudziaku.

    Nie wiem skąd wywnioskowałeś te cuda i inne grzyby.

    > Albo robić prawie-wszystko od nowa... albo olać (jak w przypadku dużej
    > większości budynków), najwyżej z czasem będzie pracować i raz na rok
    > przemalujesz sobie pęknięcia na ścianach ;) a w dobrym układzie - osiądzie
    > w tym roku latem, a jak dalej zaizolujesz/ogrzejesz to już więcej się nie
    > spuchnie ani nie osiądzie więcej.

    Jeśli dam warstwę styropianu na chudziak, potem wylewkę to nawet jeśliby
    budynek stał całe lata nieogrzewany, to nie podniesie chudziaka w górę. No
    chyba, żeby mróz ścisnął solidny i przez dłuższy czas... Teraz też nic by
    nie było gdyby mróz był mniejszy. Jednak wielką moją głupotą było
    zostawienie domu bez okien, drzwi na zimę i z gołym chudziakiem!