    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: źle wykonana ława
    Date: Tue, 26 Jul 2011 09:51:12 +0200

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:57b54c29-ae06-42cb-b13d-71f0ea367d77@l18g2000vb
    e.googlegroups.com...
    > Masz zamiar zajac sie ta woda po zbudowaniu domu?

    > Bo z takimi warunkami wodnymi to nie widze tej twojej posesji bez
    > drenazu. Woda mi bedzie zaslaniac...
    > A skoro bedziesz drenowal to czemu nie teraz?

    Drenaż byłby przydatny pod warunkiem, że będę miał gdzie odprowadzić tą
    wodę. Jednak nie mam gdzie, więc drenażu nie będzie.

    Zaczynając budowę, dużo rozmawiałem z sąsiadami, zarówno tymi, których domy
    stoją już dobrych kilka lat jak i tymi którzy są w trakcie budowy. Wiem
    dokładnie jakie są warunki, ile jest gliny, jak wysoko jest woda (na wiosnę,
    jesienią, po długotrwałych deszczach, gdy jest sucho, itd.), wiem jak
    sąsiedzi budowali itd. Gdy sąsiad rok temu zalewał w grunt ławy (w lato),
    było sucho jak pieprz. Mi niestety się nie poszczęściło i od miesiąca prawie
    bez przerwy pada.

    Dajcie mi 3-4 dni słoneczne bez deszczu i w tym wykopie nie będzie kropli
    wody! Oczywiście będę się wspomagał pompą przeciw deszczówce. Teraz też to
    robię, ale to robota głupiego, bo po deszczu woda znowu się pojawia. Chyba
    już o tym pisałem - działka jest nieco niżej niż działki sąsiednie, grunt
    nieprzepuszczający wody (glina).