  • Data: 2011-07-26 14:00:02
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f2fe10f0-e30f-481b-94d9-0ced00552d96@en1g2000vb
    b.googlegroups.com...
    > Zastanawiam się nad pewnym pomysłem: zrobić ściany fundamentowe lane z
    > betonu. Nie na całość, ale powiedzmy na 50-60cm, a resztę w górę zrobić z
    > bloczków. Plus jest taki, że ewentualne deszcze i napływ wody nie
    > zaszkodzą
    > ścianom z lanego betonu, a mogą zaszkodzić ścianom z bloczków, szczególnie
    > pierwszej dobie od wymurowania.
    >
    > Ściany wysokiej na 50cm woda już nie zaleje.

    Niewiele drożej...

    Ściana fundamentowa z bloczków miałaby grubość 24cm, czy ściana lana też
    miałaby taką grubość czy szersza?

    Jakoś nie mam przekonania do ściany fundamentowej wylewanej... Niby tak się
    robi, ale jakoś oczami wyobraźni widzę spękania, rysy itd. Ściana z bloczków
    wydaje mi się mniej podatna na pęknięcia.

    Czy pomysł ściany zrobionej częściowo z wylewanego betonu i częściowo z
    bloczków ma w ogóle sens? Nie ma jakichś przeciwwskazań? Całej wylewanej nie
    zrobię, bo mam już kupioną pierwszą partię bloczków (na ok. 4 warstwy).