  • Data: 2017-03-29 11:47:18
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 29 marca 2017 10:54:56 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Eskimosi też nie zgłaszają skarg, że im w igloo zimno. Może dlatego, że
    > nie wiedzą, że można inaczej :P
    Co niektórzy i ściany grzeja(ogrzewanie ścienne) a i sufitowe bywa.

    > Ja tylko wrzucę jako przykład z życia - wizyta u znajomych z
    > kalafiorami. Na parterze miałem przez cały czas zmarznięte stopy
    > (parkiet). I już wiem, dlaczego gospodarze po domu chodzili w
    > tenisówkach mimo 22C w powietrzu. :D
    > Na wyższych kondygnacjach było trochę (ale tylko trochę) cieplej w
    > stopy, ale o komforcie nie było mowy.
    Ja tam specjalnej róznicy pomiędzy parterem a pietrem nie odczuwam łażąc boso. A na
    pietrze kalafiory.
    ALe to kolejna rzecz co niby teoretycznie powinno być inaczej a praktyka swoje
    No i na pietrze panele, na parterze 2/3 płytki a 1/3 panele

    No i nie kwestionuje tego że przy podłogówce podłoga jest cieplejsza
    Zimą pewnie przy podłogówce podłoga ma te 30stc pewnie, przy kalafiorach temperatura
    podłogi będzie bliska temperatury powietrza czyli gdzieś te 20stc
    Ale mniejsza o to
    W tej dyskusji jak maniek zauważył ktoś próbował trochę prawa fizyki dopasować
    twierdząc ze podłogówka pod sufitem powietrza nie nagrzewa- że niby ciepło z
    kalafiorów to frunie do góry a z podłogówki trzyma się podłogi.