    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Date: Wed, 29 Mar 2017 23:14:36 +0200
    <0...@g...com>
    <ob9911$nm9$1@node2.news.atman.pl> <obamlt$vfm$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@g...com>
    <obavvr$vfm$2@news.icm.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <obe9qu$r1u$2@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <58dac08d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <obemn3$8tc$1@node1.news.atman.pl> <obep83$beu$1@node1.news.atman.pl>
    <obgu71$gf3$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2017-03-29 o 20:25, Janusz pisze:

    > Nie nie mylisz się, to jest oczywiste bo podłoga ma większą temp,
    > ale przy grzejniku to ściana a szczególnie okno ma dużo wyższą temp
    > a starty jednostkowe sporo większe niż 10cm styro pod podłogą, więc te
    > straty 2% są bez znaczenia bo w innym miejscu zyskujemy ~20%.

    Ze stratami w oknie sie zgodze, ale zauwasz, ze na rysunku krzywa
    podlogowki odchyla sie najbardziej od wysokosci 1,8m. To jak drut
    obejmuje okna, choc z nizsza temperatura. Druga sprawa to wyzsza temp.
    scian na dole. W pewnym sensie kompesuja straty cyrkulacyjne na gorze
    przy grzejnikach. Kwestia otwarta pozostaje wentylacja grawitacyjna. Tu
    straty przy grzejnikach beda spore, choc tez zalezne od wymiany. Sporo
    jest niewiadomych. Dlatego niezlym pomyslem byloby wprowadznie do OZC
    modelowego pomieszczenia. Jak Ci sie chce to ciekaw jestem wynikow.

    Pozdro.. TK