  • Data: 2010-01-06 11:19:31
    Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Zużywam około 400kW energii miesięcznie i wydaje się mi to strasznie dużo.
    > Wychodzi 13kW na dzień czyli średnio 0,5kWh. Rodzina 6 osób (3 dzieci) 2
    > kompy, pralka zmywarka, router bezprzewodowy, plasma, czajnik elektryczny,
    > pompa głębinowa (III faz.), żarówki energooszczędne (choć to chyba ma
    > najmniejsze znaczenie). W piecu palę drzewem (pompa załączana temperaturą) a
    > cwu gazem. Gaszę zbędne światła. Gdzie szukać oszczędności?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    najbardziej pozeraja
    LCD/plasma - okolo 300 W/h
    czajnik
    kompy
    pompa CO, CWU - na 2 biegu okolo 60 W/h

    Ppompe masz zapewne z hydroforem. Tutaj oszczednosci nie zrobisz.
    Zarowki maja znaczenie najwiecej zima.
    Zmywaraka pozera malo
    Lodowka pozera 1 kwh na 24h

    Moja konsumpcja pradu jest na poziomie 450 Kwh na 2 mc przy 3 os
    rodzinie - pow domu 200 m2