  • Data: 2011-11-29 11:56:12
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Lis, 12:43, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > No przecie w lod wkach spr arki dzia aj po 15 lat i d u ej. Do
    > dzisiaj spotyka si stare Mi ski, czy Polary - one maj grubo ponad 20 lat.

    A tam (w lodowkach) siedza sprezarki tlokowe! :) Smarowane olejem. W
    pompie masz sprezarke spiralna. Poczytaj o jednej i drugiej:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka_spi
    ralna
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka_t%C
    5%82okowa

    Spiralna jest bezolejowa, praktycznie sie nie zuzywa. Tlokowa zuzywa
    sie bardzo szybko.

    > Czy jeszcze co si mo e zepsu w pompie ciep a?

    Moze sie np. rozszczelnic i moze uciec czynnik - niszczac sprezarke.
    Choc wszystkie pompy sa tak opomiarowane i oczujkowane ze w razie
    jakichkolwiek nieprawidlowych parametrow pracy - reaguja wylaczeniem
    calego ukladu. Ale jak sie nie rozszczelni przez pierwsze 2 lata
    gwarancji to czemu mialoby sie rozszczelnic pozniej ?

    Moze sie zasyfic wymiennik ciepla. To tylko w wypadku jak sie nie ma
    filtrow w DZ / GZ, a instalacje wykonywal jakis partacz bez jej
    przeplukania. Wymiennik zawsze mozna przeczyscic.

    Nie ma innych mechanicznych elementow poza sprezarka. A ta, jak to
    podsumowuje wikipedia:

    "Niezawodność

    Sprężarki spiralne to maszyny proste i niezawodne. Spiralna
    konstrukcja elementu sprężającego, w której ilość elementów ruchomych
    ograniczona została do minimum, zapewnia długi okres eksploatacji przy
    bardzo niewielkim zakresie obsługi technicznej. Sprężarki spiralne
    charakteryzują się kompaktową konstrukcją i wymagają bardzo małej
    powierzchni przeznaczonej do instalacji."

    Kogucik mam wrazenie dowie sie po raz pierwszy ze tam takie cudo
    siedzi bo ciagle tylko lodowka, lodowka, a nie znam lodowki w ktorej
    siedzialaby taka sprezarka :) A porownywac jedna z druga to jak kolo
    drabiniaste z nowoczesna opona.
    pozdr.

    --
    Adam