    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Date: Wed, 30 Nov 2011 17:34:35 +0000 (UTC)

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > re wyniki =BFe
    > gii
    >
    > Porownaj je (te wyniki) do opracowania naukowego ktore niedawno sam
    > zacytowales o pompach ciepla. Co dokladnie sie nie zgadza? Producent
    > mojej pompy podaje takie COPy:
    >
    > http://www.ecopol-system.pl/ogrzewaniepodlogowe/3/32
    .jpg

    > Przy 0/55stC wedlug tego wykresu COP mojej pompy wynosi jakies 2,1
    > czyli nawet gorzej niz wyszlo naukowcom. Co z tego jezeli ja poki co
    > mam na DZ srednio 5, a na GZ srednio 35 - czyli COP rzedu 4,3. Pod
    > koniec zimy moze byc srednio 0/40 czyli COP =3D 3,2. Sredni wyjdzie 3,5
    > (razem z CWU). To nie sa nieprawdopodobne wyniki - tyle prawie kazda
    > PC osiaga.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam
    A tak bez emocji. Nie wiesz jaki to ma COP. Możesz dowiedzieć się tylko w
    jeden sposób, jak go sam policzysz na podstawie rzeczywistych zmierzonych
    danych. To że ktoś coś podał nic nie znaczy. Patrz na zjawisko ze strony
    technicznej. Pompa 4kW COP 4 = 16 kW mocy cieplnej. Z rachunków tak wynika,
    ale czy to prawda. Te 4kW to moc pobierana czy moc możliwa do wykorzystania?
    Jak by się udało zrobić super sprawną sprężarkę i napędzać ją super sprawnym
    silnikiem to taki układ by miał sprawność na poziomie maksymalnie 75%. Reszta
    idzie na ciepło. Ale w stosunku 1:1. Z 4 kW mocy pobranej można co najwyżej
    zrobić przy COPie 4 13kW mocy cieplej. Wychodzi że jak podają z 4 16 to COP
    powyżej 5. Taki COP może zrobić w korzystnych warunkach w określonym zakresie
    mocy jedynie ogniwo Peltiera. W miejscu ze sprawnością mi się nie zgadza. Bo
    wychodzi że cud. COP 2,5 w korzystnych warunkach spadający do poniżej 1 kiedy
    pompa pracuje na granicy niekorzystnego dolnego zakresu temperatur pasuje. COP
    4 nie pasuje. 2,5 to bardzo dużo. Nie można można nie schylić się żeby nie
    podnieść.