    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Date: Mon, 12 Dec 2011 05:34:42 -0800 (PST)

    On 12 Gru, 14:15, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > A ja się tylko zastanawiam dlaczego w takim razie mój - 14 styro na
    > ścianach i 25 wełny na skosach - okna, drzwi standardowe - ma zużycie wg
    > świadectwa energetycznego 127 kWh/m2/rok ? Daje to zużycie roczne
    > znacząco powyżej 20 tys kWh na rok.
    > Coś mi tu nie gra :-))). Czyżby klimat miał aż takie znaczenie?

    Klimat ma znaczenie. Ale nie az takie. Mysle ze znaczenie ma fakt ze
    to co masz w swiadectwie energetycznym to jeden wielki pic na wode ;)
    Ile placiles za swiadectwo? Ja za swoje 120 pln. Zeby wprowadzic dom
    do OZC trzeba poswiecic przynajmniej jeden dzien (majac
    doswiadczenie), przyda sie tez jedna czy dwie wizyty na budowie (zeby
    dokladnie pomierzyc np. skosy na poddaszu, czy sprawdzic jakosc
    uzytych materialow i mozliwe mostki). Do tego trzeba takie swiadectwo
    wydrukowac, nagrac na CD, dostarczyc.. Ja bym za to skasowal minimum
    1k pln. A ze kupilem za 120 pln ? To mam co mam - swistek w ktorym 110
    pln kosztowala pieczatka i 10 pln koszt wydrukowania i wyslania
    swiadectwa wedlug standardowego wzoru :D
    pozdr.

    --
    Adam