    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Date: Mon, 12 Dec 2011 14:56:48 +0100

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jc4up5$gmr$1@inews.gazeta.pl...

    > A ja się tylko zastanawiam dlaczego w takim razie mój - 14 styro

    OK, podaj producenta i typ. Podaj z czego masz ściany. Ceramika jakaś tam
    czy ciepła?

    > 25 wełny na skosach - okna,

    Jakiej wełny? Producent typ.

    drzwi standardowe - ma zużycie wg
    > świadectwa energetycznego 127 kWh/m2/rok ? Daje to zużycie roczne znacząco
    > powyżej 20 tys kWh na rok.
    > Coś mi tu nie gra :-))). Czyżby klimat miał aż takie znaczenie?

    A pomyślałeś o tym że ja sam sobie skosy ocieplałem, sam mostki
    eliminowałem, balkony styropianem docieplałem? Nie jakiś tam nawiedzony
    majster? Wieńce, balkony, fundament masz ocieplone?
    Dach czym masz kryty? Blachą czy dachówką? Okna, jaki współczynnyk? Ich
    powierzchnia? Usytuowanie domu, wysokość mnpm, średnie temperatury w twojej
    okolicy? Ile styro na gruncie, co pod chudziakiem? Pospóła 60-80cm czy
    zwykła glina/ziemia która podciąga wilgoć i zimno?

    Marek