    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Date: Wed, 4 Jan 2012 13:37:52 +0100

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > 100 pln / mc to nawet jakby ta pompa wyrabiala mu wylacznie w II
    > taryfie (a to niemozliwe) 310kWh, czyli dokladnie 10kWh / dzien. Przy
    > COP 3 (co tez jest niemozliwe - stawiam ze blizej 2) daje to 30kWh /
    > dzien wyprodukowanej energii, czyli srednia moc na godzine -> 1,25kW.
    > Srednia temperatura grudnia to u mnie 3stC czyli dla -20stC po
    > przeliczeniu plus minus wychodzi ze ma zapotrzebowanie szczytowe na
    > cieplo ok 3kW. Ja mam 9kW a podobno mam cieply dom ;) Ekogroszkowcy
    > maja piece po 15kW. A on jeszcze w tym CWU mial!! Bajkopisarz i nic
> [...]

    ja sie na pompach ciepla nie znam, ale na sasiadach i ludziach troche tak. Jesli
    facet twierdzi, ze rachunek wzrósl o ok. 100zl/m-c to nie mam powodu by mu nie
    wierzyc. Wspominal tez cos o ok. 1300kWh wyprodukowanej energii i o tym, ze
    taryfe ma calodobowa.
    Temat zglebie na pewno na wiosne, bo jesli za 3-4 tys. zl mozna miec pompe
    ciepla (z dofinansowaniem 30%), która jest w stanie grzac dom do stycznia
    wlacznie (a temperatury wciaz mamy >6*), to na pewno sobie taka sprawie :)

    --
    Bartek