eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
  • Data: 2012-02-10 19:00:26
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Lut, 11:09, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Jednak...
    > Mój wychodzi mniej więcej tak, jak obliczył to 'pan inżynier' za 60
    > zł... - ok 20 tys kWh.
    > Nie będę nic ściemniał :-)

    U mnie 12 tys kWh + CWU. W sumie ok 16 tys kWh. Nie ma w tym wypadku
    znaczenia polozenie naszych domow bo obliczenia uwzgledniaja strefe
    klimatyczna - Ty pewnie jestes w tej chlodniejszej i dla niej wychodzi
    Ci te 20 tys kWh - w mojej wyszloby pewnie troche mniej :)

    > Gdybym miał PC, to zużyłbym ok 6-7 tys kWh prądu i kosztowałoby mnie to

    20 tys kWh / 3,5 = 5700kWh, niech bedzie te 6 tys kWh -> 75% w taniej
    po 0,28 = 1260 pln plus 25% w drogiej po 0,69 = 1035 pln = ok 2,3k
    pln.

    > przy obecnej taryfie jakieś 3,6 - 4,2 tys, gdybym założył dwutaryfowy
    > licznik, to pewnie koszty by się zmniejszyły, ale czy doszłyby do 2,5
    > tys...? nie mam pojęcia :-). Poza tym ja mam trochę za mało podłogówki,
    > żeby toto miało szansę poprawnie działać przy takiej pogodzie jak teraz.

    No "niestety", PC to tylko podlogowka. Zreszta ja nawet jakbym mial
    kociol na wegiel to i tak mialbym wszedzie podlogowki :)

    > Mogę natomiast w przyszłości rozważyć PC powietrzną do grzania CWU latem
    > i do ogrzewania w okresie przejściowym - tak do temperatur w okolicach
    > zerw może by się sprawdziła... Jednak to jeszcze nie teraz :-))).

    No wlasnie u Ciebie powietrzna by sie wogole nie sprawdzila, skoro na
    zewnatrz u Ciebie tak zimno. Lepiej dolozyc jeszcze te pare tysiakow i
    kupic gruntowa na calosc. No ale kaloryfery Cie ograniczaja, niestety.
    pozdr.

    --
    Adam