eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie_zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!) › Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
  • Data: 2013-10-31 12:11:02
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:l4t7sd$d67$1@node2.news.atman.pl...

    > kaloryfery wybrałem świadomie. Nie namawiam nikogo do tego samego tylko
    > prostuję czasem marketingowe bzdury, albo tak jak w tym czysto rozrywkowym

    Ja akurat mam w domu i podłogówkę i kalafiory. Kuchnia i korytarz oraz
    łazienka i WC są z podłogówką.
    Już wielokrotnie sprawdziłem że rozruch podłogówki to długi czas i w takich
    chwilach szybko oddające ciepło kalafiory są bardzo pożyteczne.
    Nie zauważyłem jakiś zapachów spalonego kurzu i nie poparzyłem się nigdy
    kalafiorem bo temperatura nie przekracza 50stopni, najczęściej jest to
    temperatura 30-35stopni a te 50 stopni to podczas pierwszych chwil grzania
    przy rozruchu.
    W łazience jest podłogówka i drabinka na której schną ręczniki a w WC tylko
    podłogówka.
    Bardzo dużym minusem kalafiorów jest to że zagracają.
    Plusem kalafiorów jest że szybko zrobią ciepło.
    Ja w domu przez ostatnie 3-4 tygodnie włączam ogrzewanie raz może dwa razy
    w tygodniu i tylko na noc. Podłoga grzana jest normalnie przez solary ale
    gdy słońca w dzień nie ma to nie brakuje tego źródła ciepła w domu i
    włączenie kotła gazowego powoduje że w domu robi się ciepło dosłownie w
    paręnaście minut.
    Dużym plusem podłogówki jest to, że jest przyjemniejsza atmosfera.
    W domu jak mój w którym podłoga w salonie jest drewniana a reszta to kamień,
    podłogówka pod kamienną posadzką powoduje że jest naprawdę przyjemnie w
    całym domu. Drewniana podłoga z grubą warstwą drewna naprawdę jest
    przyzwoita w chodzeniu boso ale nie wyobrażam sobie chodzić boso po podłodze
    kamiennej. Na szczęście jest ogrzewana :)
    Tak więc są wady i zalety obu systemów.
    A jak wiadomo ja mam jeszcze trzecie źródło - kominek w którym spalam
    1,5-2mp drewna w sezonie. Po nartach, usiąść przy kominku z dobrym
    whiskaczem, to jest to...