  • 11. Data: 2016-01-06 06:35:04
    Temat: Re: Regulacja ogrzewania podłogowego
    Od: "Pawel_P" <p...@w...pl>

    In news:n5jvb8$joo$1@speranza.aioe.org,
    *janusz_k* <J...@o...pl> typed:

    > Tu tak ,ale Kris ci pisze że przepłaciłeś zupełnie niepotrzebnie za
    > mieszacz, siłowniki i czujniki temp,
    > a na dodatek tego najważniejszego czujnika czyli od pogodówki
    > ci nie dał i będziesz go musiał kupić.

    Teraz widze swoj blad.
    Czujnik pogodowki juz kupiony.

    Intryguje mnie jeszcze samo grzanie podlogi. Otoz np. w jednym duzym
    pomieszczeniu (6x10) jest siedem obwodów podlaczone do jednego mieszacza, a
    jak sprawdzam to grzeje tylko polowa podlogi jest ciepla (~6x4), a druga
    jest zimna (~6x6). Czy to wina zapowietrzenia?
    Na mieszaczu wszystko jest ok, gdzie szukac przyczyny niegrzania jednej
    polowy podlogi. Widze, że moj majster z tym sobie nie poradzi, musze zmienic
    fachowca.

  • 12. Data: 2016-01-06 07:10:37
    Od: "Pawel_P" <p...@w...pl>

    In news:568ca777$0$22833$65785112@news.neostrada.pl,
    *Pawel_P* <p...@w...pl> typed:

    > siedem obwodów podlaczone do jednego mieszacza,

    Mialo byc:
    podlaczone do rozdzielacza z zamontowanymi rotametrami

    > Na mieszaczu wszystko jest ok,

    Mialo byc:
    Na rozdzielaczu

  • 13. Data: 2016-01-06 11:27:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 06:34:52 UTC+1 użytkownik Pawel_P napisał:

> [...]
    > jak sprawdzam to grzeje tylko polowa podlogi jest ciepla (~6x4), a druga
    > jest zimna (~6x6). Czy to wina zapowietrzenia?

    Zdecydowanie zapowietrzona petla. Musisz odpowietrzyc :) Pozakrecaj wszystko
    i odkrecaj pokolei po jednej petli. Nie wiem gdzie masz tam odpowietrznik wiec
    trudno zdalnie powiedziec, jak dokladnie to masz robic.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-01-06 14:21:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 11:27:22 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisa
    > Zdecydowanie zapowietrzona petla.
    Ale to rotametry by mu stały

  • 15. Data: 2016-01-06 15:22:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-06 14:21, Kris wrote:
    > W dniu środa, 6 stycznia 2016 11:27:22 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisa
    > Ale to rotametry by mu stały

    Przy okazji zapytam - czy można jakoś wyczyścić rotametry?
    U mnie kilka wygladają tak:
    http://pokazywarka.pl/dxvtch/

    Nie wiem czy ten syf czasem nie blokuje możliwości regulacji na nich
    przepływem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2016-01-07 08:09:50
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2016 15:22:58 +0100, quent napisał(a):

    > Nie wiem czy ten syf czasem nie blokuje możliwości regulacji na nich
    > przepływem.

    U mnie też się szklanki pobrudziły. Chyba kanpol się chwalił, że w jego
    rozdzielaczach łatwo szklanki się czyści. Ja niestety mam jakieś inne
    rozdzielacze więc zostawiłem czyszczenie na okres letni, bo będzie trzeba
    trochę spuścić wody z instalacji. Każda nowa woda to nowy kamień, a że
    podłogówka grzeje to mi się nie śpieszy.

    --
    scruffty

  • 17. Data: 2016-01-13 17:39:00
    Od: "Pawel_P" <p...@w...pl>

    In news:79927efd-3f4f-432f-9283-da3b272a027c@googlegrou
    ps.com,
    *Adam Sz.* <a...@g...com> typed:

> [...]
    > wszystko i odkrecaj pokolei po jednej petli. Nie wiem gdzie masz tam
    > odpowietrznik wiec trudno zdalnie powiedziec, jak dokladnie to masz robic.

    Zrobilem to tak:
    1.Włączamy pompę na najwyższy bieg
    2.Zakręcamy wszystkie zaworki na belce powrotnej oprócz jednej pętli
    3.Odczekujemy klika minut (ok. 10-15 minut), aż pompa przepompuje wodę przez
    całą pętlę
    4.W przypadku kiedy w obiegu znajduje się powietrze słychać
    charakterystyczny świst powietrzu z automatycznego odpowietrznika
    5.Czynność tą powtarzamy dla każdej z pętli z osobna

    Pytanko, jaka temp. ma być na kotle (kocioł Viessmann Vitodens 100), pytam
    dlatego ze moj fachman mowi, ze musi byc conajmniej 55 stopni, bo wtedy piec
    dziala ekonomicznie.

    Pzdr. ;-)

  • 18. Data: 2016-01-13 19:30:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 17:38:56 UTC+1 użytkownik Pawel_P napisał:
    > Pytanko, jaka temp. ma być na kotle (kocioł Viessmann Vitodens 100), pytam
    > dlatego ze moj fachman mowi, ze musi byc conajmniej 55 stopni, bo wtedy piec
    > dziala ekonomicznie.

    dokładnie odwrotnie - co najwyżej 55stopni.

    b.