  • 111. Data: 2009-12-22 17:27:53
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Kane" napisał:
    > Wymiennik to wymiennik: jego moc zalezy od powierzchni czynnej a wiec od
    > rozmiaru/ilosci materiału. Nie ma tam wielkiej magii. Tu istnieje
    > zaleznosc cena/MOC (przepływ) dosyc jasna.

    więc skoro jego moc zależy od powierzchni to oczywiste że jak jest
    zaprojektowany na 2 razy większy przepływ to trzeba zużyć przynajmniej 2
    razy więcej materiału, proste:O)

  • 112. Data: 2009-12-22 17:44:24
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Adam" napisał:
    > Kupiłem najmniejszy reku z możliwych. 3stopień jest czasami potrzebny, tak
    > jak juz wczesiej pisałem - uruchomilem go może 2-3 razy (najczęściej przy
    > kuchennych niepowodzeniach...)

    i to jest sedno problemu, kupiłeś bo nie miałeś wyboru, czyli słono
    przepłaciłeś i w tym miejscu niestety trzeba przyznać rację tym wszystkim co
    twierdzą że mechaniczna z odzyskiem się nie opłaca:O(

    > Najniższa jaką zmierzyłem to było 32%, teraz oscyluje w granicach 40-45,
    > czyli dla mnie już akceptowalnej.

    więc co nażekasz że wysusza?:O)

    > Ale nie rozumiem dlaczego za 'taaaką kasę'? Policz ile wydasz na kominy do
    > grawitacji i to wystarczy. Oczywiscie kominy możesz ze szwagrem wymurować
    > z odpadów :)

    ale ja doskonale wiem ze porządna grawitacyjna jest o niebo droższa od
    mechanicznej, jest tak droga że jeszcze w zyciu u nikogo jej nie spotkałem,
    dlatego z oszczędności buduje sie pseudograwitacyjną:O) jedna i druga ma
    wady i zalety:O)
    problem w tym że zamontowałeś odzysk ciepła, a zapłaciłeś tyle że
    prawdopodobnie nie kalkuluje się to ekonomicznie, widzisz nie każdego stać
    na to żeby przepłacać jak ciebie:O)

  • 113. Data: 2009-12-22 17:58:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Niestety nie. Bywam w tych domach a koszty ogrzewania to prawie dyżurny
    > temat przy każdym spotkaniu.
    > Koszt rocznego grzania gazem w okolicach 3000zł to raczej mit jest.

    Kris policz sobie ile ton wegla trzeba do ogrzania domu 200m i pomnoz to
    przez 750zl, albo ekogroszek przez chyba ponad 800zl. Ta oszczednosc jest
    iluzoryczna. Jak skonczy sie wegiel to w bagazniku wozi sie worki ekogroszku
    i szybko traci orientacje, albo zaczyna sie mniej podkladac. Pozniej mozna
    wypisywac brednie o dwoch tonach wegla na sezon. A tak gazownia przysyla
    fuckture, nie ma poczekaj i zaczyna sie biadolenie. Wiaderek w bagazniku juz
    tak dokladnie sie nie liczy. Powiedz mi przy okazji skoro gaz jest drogi i
    ludzie z tego powodu pala rekreacyjnie w kominku to czym rozni sie palenie
    rekreacyjne od palenia non stop? Jak zrezygnuje z gazu i bede palil
    standardowo to bedzie jakos inaczej jak rekreacyjnie (nie mylic z tematami
    kominkowymi)?? To tylko alternatywa i nic wiecej. Mozesz sobie zachorowac na
    grype i olac palenie gdzie kolwiek w ogole a bedzie cieplo.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2009-12-22 18:06:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Deficyt energii w ogole, a nie konkretnie elektrycznej. Dlatego
    >naciskają np. na zwiększenie norm izolacji budynków (a przecież nie
    >każdego bohatera prądem ...).

    Oj jak do tej pory czytalem to jednak glownie elektrycznej. Zuzycie gazu
    praktycznie sie zalamalo chyba w 2007r. i caly czas europa zuzywa go mniej,
    stad tez spadek jego ceny na swiatowych gieldach. Wegla tez nam nie brak, a
    kopalnie tak naprawde zamykal rynek przez zmniejszony popyt. O deficycie
    ropy raczej tez nie slychac, a problemem jest wlasnie wieksze "spozycie"
    energii elektrycznej zauwaz, ze rowniez latem i to coraz bardziej. Wiekszosc
    problemow z deficytem energii elektrycznej w rozwinietych krajach notuje sie
    glownie latem podczas upalow.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2009-12-22 18:16:31
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Kane" napisał:
    > Praktyką. Pomieszkaj w domu z went mechaniczna, policz ilosc osob, sprawdz
    > wilgotnosc i komfort mieszkania i ci wyjdzie. Ja zebralem od dwoch rodzin
    > dane, oni sobie "doswiadczalnie" ustalili na pokretle odpowiedni poziom
    > wentylacji dla ich stylu zycia (obaj sprawdzali tez wilgotnosc
    > higrometrem/stacja pogody). Wyszlo wlasnie miedzy 20-30 na osobe po
    > odliczeniu tego co obaj zakladamy na kuchnie i lazienke. Byc moze zla
    > metoda - wazne ze sie sprawdza w praktyce. Czas egzystencji z
    > rekuperatorem w ich przypadku to rok jedna para i półtora roku druga
> [...]

    hm... doświadczalnie to też dobra metoda, pytanie tylko czy ci znajomi mieli
    możliwość tego zbadania?:O)
    znając rynek rekuperatoruf to może po prostu te 20-30 na osobę to było
    minimum dla ich rekuperatora i mniej już się nie dało, na rynku nie kupisz
    takiego żeby to sprawdzić:O(
    a jak by nie było, mniejszy przepływ to mniejsze koszty ogrzewania:O)

    > Co masz srednio mniejszy ? 20m3 w kuchni masz ? W okapie ?

    tak, a często i w całym domu:O)

    > Jak wyżej ! :) Praktyka. Druga sprawa: w normach wentylacji tez jest to
    > jakos pouwzgledniane ale nie chce mi sie tego szukac.

    normy normami a przygłupy PRLu je wymyślali, dla takich jak oni:O)

    > Poniewaz jesli lazienka potrzebuje powiedzmy 20m3/h powietrza
    > to musisz je nawiać.

    i nawiewasz je z pomieszczeń z z 4rech pokoi każdy po 5m3/h:O)
    czy ja dobrze rozumiem że ty planujesz wentylację w ten sposób że do
    wszystkich pomieszczeń masz nawiew i ze wszystkich wywiew?:O) wtedy
    faktycznie się przepływy niepotrzebnie sumują:O(
    prawidłowo wykonana wentylacja powinna mieć nawiewy do pokoi, a wywiew w
    kuchni i łazience, wtedy przepływ masz tylko taki co w pokojach, a w
    łazienkach masz sumę z pokoi bez dodatkowego nawiewu, sprytnie, tanio,
    przyjemnie i oszczędnie:O)

  • 116. Data: 2009-12-22 18:22:00
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 21 Gru, 23:51, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > To licz pod siebie, a nie "komus" :-) Jak "ktos" nie umie to niech
    > buli jak za zloto ! ;-)

    to byly oferty z rozstrzalem 15-23k i tez myslalem czy by nie
    zmontowac samemu
    15k Brink Renovent Large instalator z Polski do 23k na Bartoszu z
    automatyka instalator z Bartyckiej (wawa)
    zdziwily mnie koszty kanałów, przeciez to niby proste rury z
    ewentualnym ociepleniem...

    tak czy siak napewno warto, to napewno lepiej poprawia samopoczucie
    niz jakies cudowane ploty, skosy, wykusze, balkony itp
    albo jak ktos blisko mieszka halasow to nie musi spac przy uchylonych
    oknach latem

    grawitacyjna latem bez otwierania okien po prostu stoi

    z.

  • 117. Data: 2009-12-22 18:34:52
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Chodzi o pojedyńczy wymiennik krzyżowy.
    Nie dwa szeregowo i nie przeciwprądowy.
    Nie przekroczy 50%. W ulotkach piszą o 70ciu%

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2009-12-22 18:46:15
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Gru, 15:42, "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> wrote:

    > pokasz no mi werset z biblii podający to twoje minimum na osobę?:O)
    > ja wiem ze średnie zużycie powietrza w domu na osobe to zaledwie 1m3/h, skąd
    > wziąłeś te twoje 30m3/h? a może by dać 500m3/h będzie lepszy konfort?:O)

    Juz podaje
    http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&ei=1BMxS6qrPIP
    G_gau84GKCQ&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ve
    d=0CBAQBSgA&q=30m3/h+na+osobe&spell=1

  • 119. Data: 2009-12-22 20:18:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Gru, 15:06, "jahi" <j...@w...pl> wrote:

    > Topola daje bardzo dużo popiołu i wyschnięta fatalnie się rąbie, ale za
    > te pieniądze rzeczywiście prawie jak za darmo.

    Do rabania mam najwiekszego fiskarsa wiec sie nie obawiam :-)) Boje
    sie tylko pociecia tych pniakow na mniejsze - jest kilka ktore maja
    srednice rzedu 70cm. Niestety zgrzytneli mi moja spalinowke i
    aktualnie jestem bez pily :( Tnie sie lepiej lekko przysuszone, czy
    swiezo sciete, bo nie wiem ? Ciecie tego musze sobie zostawic na
    wiosne bo teraz brak czasu :( No, chyba ze pod koniec stycznia znajde
    troche czasu. Te, co leza, maja ok 1m dlugosci.

    > Taka sąsiadka to prawdziwy skarb, rzadko się zdaża.

    Poki co sasiadow (z wyjatkiem jednego) mam bardzo OK :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 120. Data: 2009-12-22 21:20:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > kominkowymi)?? To tylko alternatywa i nic wiecej. Mozesz sobie zachorowac

    Niestety paląa w kominkach nie dla przyjemności ale dlatego że rachunki za
    gaz są dla nich za wysokie.
    Pamietasz dyskusje z przed kilku miesięcy gdzie ktoś twierdził że grzeje dom
    pradem i podal jakies naprawdę niewielkie kwoty które płaci za ten prąd.
    Gość dodał jednak ze "rekraacyjnie" w kominku spala bodajze 15 metrów drewna
    na rok.
    Czyli spalał w kominku wiecej jak ja spalam u siebie. Róznica miedzy nami
    jest taka ze on twierdzil że ma tanio i bezobsługowo grzejąc pradem a ja mam
    niekomfortowo grzejąc drewnem bo muszę rąbać, dokladac , popiól wynosic itp.
    A tak naprawde ma gorzej niz ja bo obsługa kominka sprawia wiecej kłopotow i
    zachodu niz obsługa kotla w kotlowni.
    Ja po prostu otwarcie piszę ze pale drewnem, zuzywam go kilkanascie
    metrów na rok a przy jego cenie poniżej 100zł za metr koszty ogrzewania mam
    niewielkie. Komfort to nie jest to fakt ale dla mnie tez to nie jest jakos
    specjalnie uciązliwe.
    A niektórzy osobnicy spalajacy wieksze ilości drewna w kominkach twierdzą że
    robią to rekracayjnie bo grzeja gazem, pompą ciepła, pradem itp. Gówno
    prawda tak na prawdę. A to gówno prawda z ta rekraacją. Pala w kominkach bo
    gaz, prad itp wychodzi u nich drogo. Na prawdę nie uwierzę że codzienne
    palenie w kominku to rekraacja. Ja w moim kominku czy palenisku jak
    niektórzy tu pisali rozpalam okazyjnie dla nastroju.
    Gaz mam w granicy działki i jak tylko znudzi mi sie rabanie drewna itp,
    lub stwierdzę że jestem w stanie zaakceptowac koszty grzania gazem to po
    prostu zainwestuje te 10tys zł w instalację gazowa +kocioł i bede grzał
    gazem.
    Alternatyw jest przewaznie kilka.
    bywam w róznych miejscach gadam z ludzmi i widze ze 3000zł za gaz rocznie
    jest mozliwe tylko tam gdzie ostro rekraacyjnie palą w kominku;)

    Kris