  • 21. Data: 2009-07-24 10:22:47
    Temat: Re: Rekuperator + GWC, jakie Wasze typy?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Lip, 09:36, Lisciasty <l...@g...com> wrote:

    > Sztywne, tzn. jakie?

    Tzn. albo gotowe kształtki (grube cienkościenne rury z grubą izolacją
    termiczną) albo coś do sklejania prostokątnych kanałów (też
    izolowanych).

    > I dlaczego flexy są złe?

    Wiele by wyliczać można było... Nie mają gładkich ścianek, nie idą
    idealnie prostoliniowo itp więc trudno je w razie czegoś doczyścić i
    generują silne turbulencje powietrza.

    Generalnie monterzy idą na łatwiznę i dają wszędzie flexy. A powinno
    się je dawać tylko tam, gdzie inaczej się nie da.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 22. Data: 2009-07-24 11:08:24
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 24 Lip, 12:22, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Wiele by wyliczać można było... Nie mają gładkich ścianek, nie idą
    > idealnie prostoliniowo itp więc trudno je w razie czegoś doczyścić i
    > generują silne turbulencje powietrza.

    A ja wszędzie napotykam opinie, że gładkie rury są be,
    że karbowane są konieczne żeby wytłumić hałasy.
    Że gładkie rury przewodzą idealnie wszelkie dźwięki.
    Człowiek głupieje od tych sprzeczności...

    Pzdr.
    L.

  • 23. Data: 2009-07-24 12:19:46
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Lip, 13:08, Lisciasty <l...@g...com> wrote:

    > A ja wszędzie napotykam opinie, że gładkie rury są be,
    > że karbowane są konieczne żeby wytłumić hałasy.

    Do tłumienia hałasów to są "tłumiki"
    ;-)

    A nie chodzi o karbowane tylko o "miękkie", a to różnica....
    ;-)

    > Człowiek głupieje od tych sprzeczności...
    Można zgłupieć...
    ;-)

  • 24. Data: 2009-07-24 13:43:28
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Lisciasty" napisał:
    > A ja wszędzie napotykam opinie, że gładkie rury są be,
    > że karbowane są konieczne żeby wytłumić hałasy.
    > Że gładkie rury przewodzą idealnie wszelkie dźwięki.

    od tłumienia chałasu to jest krutka wstawka elastyczna na połączeniach z
    wentylatorami, oraz izolacja kanałów tłumi chałas, kanały muszą być też na
    "miękko" przymocowane do ścian, co też je wytłumia,
    karbowane włąsnie zwiększaja ci opory i hałasują!:O(

    > Człowiek głupieje od tych sprzeczności...

    trzeba ruszyc włąsną głową a nie tylko słuchać innych:O)

  • 25. Data: 2009-07-24 18:37:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > A liczyłeś roboczogodziny, włącznie
    > z załatwianiem różnego rodzaju złomu? :>
    >
    > A masz cos lepszego do roboty w dlugie zimowe wieczory ?

    mam

    pobawić sie z synem, zacząc znowu robić zdjęcia małolat jak to ktoś określił
    ostatnio :)

  • 26. Data: 2009-07-25 19:13:53
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:

    > Ja też będę klecił (prawdopodobnie sam) rekuperator. Na razie jednak
    > martwią mnie przewody wentylacyjne. Chciałbym mieć takie sztywne, ale
    > za cholerę nie wiem gdzie to można kupić...
    W kibelmarkecie :) i na allegro, do wyboru i koloru, ja robiłem z
    białych do wentylacji, są kanały prostokątne i rury 100, 125 i 150mm
    średnicy. I wcale nie wychodzą tak drogo. A są sztywne i można je
    później przeczyścić.

    --
    -----
    Pozdr

  • 27. Data: 2009-07-26 05:44:13
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lip, 21:13, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

> [...]
    > białych do wentylacji, są kanały prostokątne i rury 100, 125 i 150mm
    > średnicy. I wcale nie wychodzą tak drogo. A są sztywne i można je

    150mm to wydaje mi się jakoś tak mało ...
    ;-)

  • 28. Data: 2009-07-26 10:12:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

> [...]
    > :-(
    > Widzę że Ty postawiłeś na flexy. W ostateczności też tak zrobię, choć

    flexy to są twarde przewody zblachy OC dokupienia w hurtowniach zajmujacych
    sie osprżetem wentylacyjnym

  • 29. Data: 2009-07-27 19:48:09
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:

    > 150mm to wydaje mi się jakoś tak mało ...
    > ;-)
    Wystarczy, ja mam głowne rozprowadzenie takie w piwnicy.

    --
    -----
    Pozdr