  • 261. Data: 2016-09-20 18:34:57
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 17:45:08 +0200, nadir

    > Co to za norma? Bo wychodzi, że przy 20-30 osobach można
    > w ogóle zrezygnować ze źródła ciepła.

    Norma wentylacyjna 2017. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 262. Data: 2016-09-20 18:38:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 16:09:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    pisze że aby kanały went mech zmieścić to podważony o 20cm parter ma, a to darmowe
    nie jest, do tego konieczność podwieszanych sufitów(darmowe nie są)'

    > Kris, wez Ty zobacz jak sie oplaca tym co pala banknotami. :-)
    > Adamowi wyszlo kiedys, ze za same kominy sie oplaca.

    To było dobre- przez pierwsze sezony grzał czystym prądem, zapłacił 8tys,sezon w
    kolejnym PC i reku założył i mu wyszło ze po roku się zwróciły
    >W sumie fajnie temat ewoluuje na przestrzeni lat. :-)
    Went mech i reku zalety niewątpliwe ma ale już mało kto odważy się napisać że
    inwestycja ma sensowny okres zwrotu. No i do tego pamiętam z wcześniejszych dyskusji
    że prąd do reku to symboliczne 20W, teraz się okazuje ze kilka razy więcej.
    Przepływy też użytkownicy zmodyfkowali w praktyce na takie poziomy że wymiany są
    mniejsze jak przeciągi przy went mech, ale dziwnym trafem zaduch tylko tam gdzie
    mechaniczna wentylacja;). Jakiś czas temu ktoś tu nawet pisał że went mech włącza
    tylko jak gości ma bo normalnie nie ma potrzeby.
    Takie luźne wnioski powyższe;)

  • 263. Data: 2016-09-20 18:44:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 18:38:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    Pomieszałem trochę;)
    > Przepływy też użytkownicy zmodyfkowali w praktyce na takie poziomy że wymiany >są
    mniejsze jak przeciągi przy went mech,

    went. grawitacyjnej miało być

    > ale dziwnym trafem zaduch tylko tam gdzie mechaniczna wentylacja;)

    grawitacyjna miało być

  • 264. Data: 2016-09-20 18:50:35
    Od: "Uzytkownik" <a...@s...pl>

    Kris wrote:
    > W dniu wtorek, 20 września 2016 18:38:25 UTC+2 użytkownik Kris
    > napisał:
    >
    > Pomieszałem trochę;)
    >
    > went. grawitacyjnej miało być

    > grawitacyjna miało być

    Przepity jesteś. Nie pij tyle!

  • 265. Data: 2016-09-20 19:11:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-20 o 18:34, Myjk pisze:

    > Norma wentylacyjna 2017. :P

    Dawaj linka.

  • 266. Data: 2016-09-20 19:22:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-20 o 18:21, Lisciasty pisze:

> [...]
    > w pasywniaku 2-4 osoby + sprzęt wystarczą. Jakbyś wpakował 30 osób
    > z inwentarzem do nawet dużego domu, to poza ciasnotą, idę o zakład
    > że by nie musieli grzać :] Sam człowiek leżący nieruchomo generuje
    > prawie 100W ciepła, czyli z samych ludzi leżących pokotem masz 3kW.
    > Jak łażą to jest tego więcej. Do tego doliczysz sprzęt elektryczny,
    > oświetlenie, ciepło z wody użytkowej, gotowania żarcia (!) i może
    > się okazać, że takie stado wygeneruje z 8kW mocy cieplnej, co dla
    > energooszczędnego domu jest aż nadto, okna będą musieli zimą otwierać ;P

    Tylko, że zamontowanie samej PC i rekuperatora nie czyni jeszcze domu
    pasywnym, do pasywnego trzeba jeszcze kupę warunków spełnić.
    Inna sprawa, że dla przykładowych 20-tu osób, trzeba by powiększyć
    powierzchnię oraz kubaturę budynku a to podnosi zapotrzebowanie na moc
    cieplną i koło się zamyka.
    Wiałem kiedyś na targach zdjęcia, projekt i model domu pasywnego
    wybudowanego gdzieś w Niemczech, w/g opisów dodatkowe ogrzewanie było
    zbędne przez 99% dni w roku. Uwzględniono w nim nawet odzysk ciepła z
    oświetlenia i ścieków bytowych. Tyle tylko, że takie gadżety sporo
    kosztują i w między czasie UE zabroniła konwencjonalnych żarówek.

  • 267. Data: 2016-09-20 19:40:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-20 o 13:43, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 14 wrzesień (środa), gdy o godzinie 13:52
    > *Maniek4* naskrobał(a):

    techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej
    informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i ? jak stwierdził w
    podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski ? nie jest dla komisji Millera niczym nowym).
    (?)"

    > Operacja Gladio też wygląda jak żywcem wyjęta z kart książki Ludluma - a
    > była prawdziwa.

    No moze. Zwroc jednak uwage, ze w oparciu o to, ze nic nie wiemy (co
    Budyn pisze) to jednak niektorzy od lat wiedza, ze to byl wybuch. Jeden
    czy nie wiem ilu sie w koncu doliczyli.

    Pozdro.. TK

  • 268. Data: 2016-09-20 19:52:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 19:11:44 +0200, nadir

    > Dawaj linka.

    Linki są powszechnie dostępne. Z tym, że sama norma nic nie da, bo jeszcze
    trzeba wyliczenia poczynić z których ta wartość wybrnie. Z obliczeń dla
    obecnie budowanych domów energooszczędnych wynika, że różnica w
    zapotrzebowaniu na szczytowe straty WG vs WM to 500W/os. Oczywiście
    przyjmując realne warunki domu jednorodzinnego, a nie podążając w opary
    absurdu jak Ty to poczyniłeś, przyjmując 20-30 os. na dom ~160m2.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 269. Data: 2016-09-20 19:59:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kominek zainstalowany dla ozdoby czyli z puli pieniedzy nie przewidzianych do
    amortyzacji.

  • 270. Data: 2016-09-20 20:26:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 10:59:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Kominek zainstalowany dla ozdoby czyli z puli pieniedzy nie
    > przewidzianych do amortyzacji.

    Kominek kosztuje *kasę* i ma być wg ciebie _uzupełnieniem_ mocy głównego
    źródła ciepła /rekompensując/ brak WM i rekuperacji (rzekomo
    nieopłacalnej). Przestań kombinować jak koń pod górę i skup się lepiej na
    nauce cytowania postów zgodnie z netykietą.

    --
    Pozdor
    Myjk