  • 21. Data: 2010-06-06 16:31:35
    Temat: Re: Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
    news:hughl3$fvs$1@news.vectranet.pl...
    > Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Hejka. Chyba Rofosat 360 SL. :-)
    > Pozdrawiam korekcyjnie Ja..cki

    No oczywiście. Jakaś "ślepota wieczorna" mnie
    dopadła jak zczytywałem z etykietki.
    pozdrawiam kajająco (się) :)

  • 22. Data: 2010-06-15 21:39:16
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "BbT" <m...@g...com.a.spam.jest.be> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4c08d3d0$...@n...home.net.pl...

    > Oczywiscie. Nie pamietam dokladnie, ale mozna wysiewac w tym miejscu juz
    > po 2-3 tygodniach od opryskow, a pewnie nawet szybciej. Roundup dziala
    > tylko na te rosliny, ktore go wchlona. Teoretycznie jak wyschnie, to juz
    > niczemu nie zaszkodzi. Oczywiscie lepiej troche odczekac, ale tez nie za
    > dlugo, bo cie chwasty wyprzedza.
    Roundoup rozkłada się w kontakcie z ziemią prawie natychmiast /miara czasu
    ogrodowa/
    30 lat temu kupiłem pole, perzu było tyle że wygladał jak łaka
    Wypryskałem, warto dodać Ludwika lub czegoś podobnego aby dokładnie zwilżyć
    liscie
    przez dwa tygodnie nic się nie działo\
    w trzecim każdego dnia było widać - wyschło - korzenie tez
    przeorałem, sypnełem nawozów, zabronowałem czy talerzówką już nie pamietam
    posiałem grykę która jest bardzo wrażliwa na wszelka chemię
    wyrosła pięknie
    w kilka lat później brałem pod zasiewy zaniedbana łąkę
    wszystko tak samo tylko nawozu dałem dwa razy wiecej i posiałem gorczycę
    wyrosła jak krzaki i wytłumiła nawet osty
    SJS

  • 23. Data: 2010-07-05 19:53:14
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    W dniu 2010-06-06 18:31, michalek pisze:
    > "Dirko"<j...@w...pl> wrote in message

    Pan to masz chyba jakąś wadę albo braki.
    ;-)

    > No oczywiście. Jakaś "ślepota wieczorna" mnie
    > dopadła jak zczytywałem z etykietki.
    > pozdrawiam kajająco (się) :)

    Ortografia
    Sczytywać czy zczytywać. Wiem, że poprawna jest forma sczytywać w
    odniesieniu do znaczenia 'przy robieniu korekty: czytając sprawdzić
    tekst z tekstem oryginalnym': Sczytać maszynopis z rękopisem. Ale czy
    poprawna jest ta forma również w odniesieniu do sczytywania danych z
    kodu kreskowego za pomocą czytnika kodów. A co ze sczytywaniem danych z
    nośników cyfrowych?
    Przedrostek z- ma w polszczyźnie trojaką, zgodną z wymową pisownię (zob.
    reguła 35 zasad pisowni polskiej) jako z-, s- oraz ś- (por. formy
    splątać, spłacić, ściec, ścienieć, zrumienić, zrymować itp.), ponieważ w
    niektórych wyrazach dochodzić może do upodobnienia grup spółgłosek na
    granicy rdzenia i przedrostka, co znajduje odzwierciedlenie także w
    ortografii. Dlatego też bez względu na znaczenie (starsze czy nowsze)
    wyrazu tylko zapis sczytywać jest poprawny i odnotowany w słownikach.
    Inna rzecz, że na stronach internetowych spotkać można ponad dwa razy
    więcej form z błędnym zapisem !zczytywać niż form poprawnych
    ortograficznie! Użytkownicy języka prawdopodobnie dążą w ten sposób do
    zróżnicowania dwóch form, !zczytywaniem bowiem nazywa się wyłącznie
    czynności związane z nośnikami danych, liczników itp.
    Katarzyna Wyrwas
    http://www.poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.
    php?POZYCJA=80&AKCJA=&TEMAT=&NZP=T&WYRAZ=

    pozdr. korektorsko Jerzy