  • 1. Data: 2010-05-27 06:03:33
    Temat: szpaki i jagoda kamczacka
    Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl>

    Witam,
    Pojawiły się pierwsze jagody kamczackie. Niestety szpaki to zauważyły. Nie
    dość, że obżerają krzaczki, to jeszcze łamią gałęzie i zanieczyszczają je
    odchodami.
    Obawiam się, że niedługo ten sam los podzilą czereśnie i wiśnie, o borówce
    nie wspominając.
    Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tego latającego paskudztwa (bez
    zabijania!)? Wygooglowałe, że może pomóc puszczanie krzyku napadniętego
    szpaka przez drapieżnika. Niestety nie mogę znaleźć żadnego mp3, ani wav.
    Może ktoś ma coś takiego?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-05-27 06:15:18
    Temat: Re: szpaki i jagoda kamczacka
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Artur Gatty wrote:

> [...]
    > zabijania!)? Wygooglowałe, że może pomóc puszczanie krzyku napadniętego
    > szpaka przez drapieżnika. Niestety nie mogę znaleźć żadnego mp3, ani wav.

    Można zastosować urządzenie hukowe - dawniej były produkowane "armatki"
    zasilane acetylenem z karbidu - hukały nieregularn ie i ptaki nie znosiły
    tego huku jak i nieregularności wybuchów - nie przyzwyczajały się.
    Prawdopodobnie można coś takiego zrobić na propan-butan.

  • 3. Data: 2010-05-27 06:18:39
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > tego huku jak i nieregularności wybuchów - nie przyzwyczajały się.
    > Prawdopodobnie można coś takiego zrobić na propan-butan.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=urz%C4
    %85dzenie+hukowe+na+ptaki&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai
    =

  • 4. Data: 2010-05-27 06:23:55
    Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego huku jak i nieregularności wybuchów - nie przyzwyczajały się.
    > Prawdopodobnie można coś takiego zrobić na propan-butan.

    Dzięki, ale nie da rady. Mam domek z ogrodem na przedmieściu, w gęstej
    zabudowie, a nie sad z dala od cywilizacji.

  • 5. Data: 2010-05-27 06:24:17
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Panslavista wrote:

    http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=urz%C4
    %85dzenie+hukowe+na+ptaki&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai
    =

    Najskuteczniejsza jest jednak siatka, tym bardziej na małych plantacjach.

  • 6. Data: 2010-05-27 06:27:29
    Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl>

    > Najskuteczniejsza jest jednak siatka, tym bardziej na małych plantacjach.

    Chyba na tym się skończy, chociaż psuje to wygląd i utrudnia zbieranie
    owoców.
    Ciekawe, że w okolicy zawsze było kilka szpaków, a w tym roku jest stado
    liczące kilkaset osobników. Może mroźne zimy im służą. :)

  • 7. Data: 2010-05-27 06:41:08
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Artur Gatty pisze:
    > Witam,
    > Pojawiły się pierwsze jagody kamczackie. Niestety szpaki to zauważyły.

    Podobno trzeba namalować oczy i powiesić.
    Może na kartonie, oczy jakiegoś ptaka drapieżnego?
    Nie sprawdzałam tej metody.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 8. Data: 2010-06-02 14:27:21
    Od: "WMP" <w...@w...pl>

> [...]

    > tego huku jak i nieregularności wybuchów - nie przyzwyczajały się.
    > Prawdopodobnie można coś takiego zrobić na propan-butan.

    ja bym taką armatkę zamontował przy granicy twojego ogrodu. Zapewne oprócz
    szpaków i ty chciałbyś się wyprowadzić.

  • 9. Data: 2010-06-02 17:30:10
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "WMP" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > ja bym taką armatkę zamontował przy granicy twojego ogrodu.

    Musiałby go najpierw mieć.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 10. Data: 2010-06-03 09:38:24
    Od: Jan <n...@v...pl>

    W dniu 2010-05-27 08:03, Artur Gatty pisze:
    > Istnieje jaki? spos?b na pozbycie si? tego lataj?cego paskudztwa ...
    Oczywiście, istnieje. Przyzwyczaj się...:)
    --
    Pozdrowienia
    Jan