  • 11. Data: 2011-12-09 09:14:24
    Temat: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Można panele, można wykładzine dywanową. Co wolisz.

    > Podłogówka pod panelami to żaden problem

    Potwierdzam. Podłogówka działa bardzo dobrze z panelami. Radzi sobie też z
    deską barlinecką. Inna sprawa, że mam przestronne pomieszczenia.

    Ja również teraz żałuję, że nie zrobiłem podłogówki w całym domu. Dodatkowy
    koszt bardzo znikomy.
    Ale z małych grzejników w sypialnicha i z drabinek w łazienkach nie
    zrezygnowałbym.

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6695
    (20111208) __________

  • 12. Data: 2011-12-09 09:19:24
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Ja mam wszędzie i na szczęście grzejniki dałem również, tzn najpierw, bo
    > żona zyc by nie dała,
    > dla niej podłogówka to duchota :) i nie przekonam jej i nie wyjaśnie, ze
    > jest inaczej.

    A jaką masz temperaturę wody na zasilaniu podłogówki? Ja mam 25stC i nie
    jestem w stanie wyczuć ciepłoty podłogi. Może dla Twojej piękniejszej połowy
    wystarczy zmniejszyć temperaturę zasilania?

  • 13. Data: 2011-12-09 09:31:41
    Od: "Radarro" <r...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > A jakiś kurz się od podłogówki unosi? Ile st C ma podłoga przy podłogówce a
    > ile stopni ma rozgrzany kaloryfer? Gdzie więcej kurzu sie uniesie?

    Z tym kurzem, to jest tak: zaslyszalem od dobrego znajomego, ktory teraz
    buduje, ze jakas pani profesur orzekla, ze przy podlogowce kurz sie unosi
    wlasnie na poziomie lozka wiec jest to rozwiazanie niedobre dla sypialni. Ja
    wiem, ze to brzmi jak "jedna baba drugiej babie", ale koles sie tym bardzo
    przejal (dodatkowo ma zone z serii zaawansowana hipochondria) i dlatego robi
    mix CO podlogowka + kalafiory.

    Wasze wyjasnienia jednak bardziej mnie przekonuja :)
    Obaczymy co moja kobita powie na podlogowke po calosci.

    Dzieki
    R.

  • 14. Data: 2011-12-09 10:14:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2011 o 10:31:41 Radarro <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > bardzo
    > przejal (dodatkowo ma zone z serii zaawansowana hipochondria) i dlatego
    Mam podłogówkę w całym domu, nie zauważyłem aby się kurz unosił, w sypialni
    mam także i śpi się idealnie bo nie jest za ciepło.
    Zauważ że żeby się kurz unosił potrzebny jest ruch powietrza a taki
    generują
    grzejniki, przy podłogówce ruchu prwie nie ma bo różnica temp pomiędzy
    podłogą
    a otoczeniem jest minimalna, np ja mam 21 st to podłoga ma 23 mierzone
    pirometrem.
    Czyli 2 st różnicy, a ile masz na grzejniku? kilkadziesiąt razy wiecej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-12-09 10:25:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2011 o 23:23:11 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > Trochę już zacząłem prace i rozdzielacze nie będą w kotłowni bo
    > wygodniej jest mi je umieścić w innym miejscu (łatwe rozłożenie rurek).
    > Jak rozwiązać w tym układzie temat.
    Ale ja ci wcale nie pisałem że masz je dać w kotłowni, tam sobie zrób
    mieszacz
    i główny rozdział trójnikami 1" i z nich przez zawory połącz pex-em np 20mm
    rozdzielacze na parterze i piętrze.

    > Parter:
    > Rozdzielacz do kaloryferów (prosty) i od niego dwie rury PEX (grubsze)
    > do kotłowni + rozdzielacz podłogówki (prosty) i od niego dwa osobne pexy
    > do kotłowni.
    > Poddasze podobnie?
    Tak.

    > No i teraz co w kotłowni?
    Główny rozdzielacz czyli:

    Piec->wymiennik-> trójniki 1"-> mieszacz podłogówki->trójniki 1"
    rozdzielacze do podłogówki
    ^ ^
    | |
    grzejniki pompa podłogówki
    piec<-wymiennik<-pompa powrotu<-trójniki 1"-^------trójnik
    ^---------------trójniki 1" powrót z rozdzielaczy

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-12-09 12:07:23
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2011 09:15:21 +0100, Kris napisał(a):

    Witam,

    > Też na etapie robienia nie doczytałem wszystkiego i teraz jak juz mieszkam i
    > mam na parterze podłogówke a na piętrze kalafiory to uważamy to z żoną z a
    > spory błąd. W drugim domu żadnego kaloryfera nie będzie. Podłogówka
    > praktyczniejsza i co ważne tańsza w wykonaniu i eksploatacji

    A ja mam pytanie co myślicie o ścianie grzejnej zamiast podłogówki w
    niektórych pomieszczeniach?

    Zastanawiam się nad tym mocno ponieważ na górze mam ścianę rozdzielającą
    dwie sypialnie. Myślałem zamiast dawać w tych pokojach podłogówkę po
    całości to dać tylko obwód pod oknem a resztę pętli przenieść na ścianę.

    Ewentualnie w podłodze dać pętle rzadko np. co 30-40 cm. Taka ściana byłaby
    wielkim kaloryferem grzejącym dwa pomieszczenia. Z wykonaniem myślę, że nie
    byłoby problemu planowałem wymurować ściankę z pustaka 12, w środek rurki i
    domurować drugą ściankę z 12. Podczas domurowywania zalewać rurki betonem.

    Da się na takiej ścianie i obrazek powiesić i nawet szafkę (zakładając, ze
    znamy położenie rurek) i można dać co się chce na podłogę.

    scruffty

  • 17. Data: 2011-12-09 12:08:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Gru, 09:48, enemyunknown <r...@s...fr.pl> wrote:
    > Ja mam wszędzie podłogówkę. Nie zauważyłem, żadnego unoszenia się
    > kurzu.
    > W podłogę idzie teraz między 26 a 29 stopni C. Płytki są lekko ciepłe,
    > na panelach ciepło jest niewyczuwalne, ale w pomieszczeniach jest ok
    > 20C.
    >
    > Minus jaki zauważyłem, to brak możliwości uniknięcia wykraplania wody
    > w narożnikach okien dachowych.
    > Przy grzejnikch daje się je często pod oknami dachowymi rozgrzewając
    > tę strefę tak aby się nic nie skraplało.
    > Przy podłogówce tak się nie da zrobić.

    Jaka masz wentylacje ? :) Bo to przede wszystkim sprawa wentylacji a
    nie ogrzewania. A takze wlasciwego ocieplenia okien dachowych - u mnie
    nic sie nie skrapla, wentylacja mechaniczna, a okna mialy dodatkowe
    kolnierze ocieplajace z welny. Wykrapla sie para wodna na chlodnych
    czesciach okna.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-12-09 12:34:54
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-09 11:25, janusz_kk1 pisze:

    > Piec->wymiennik-> trójniki 1"-> mieszacz podłogówki->trójniki 1"
> [...]

    Rozumiem, że na mieszaczu ma pracować druga pompa?
    Czy tylko ta na powrocie wystarczy?

    Druga sprawa to kwestia zrównoważenia przepływów za tymi trójnikami do
    rozdzielaczy - nie będzie problemu z tym, że np większość wody pójdzie
    do najkrótszego obwodu?
    Czy w tym wypadku wystarczy regulacja na zaworkach w rozdzielaczach?

    PS: Mógłbyś to rozrysować na jakiejś kartce i zamieścić na jakimś serwerze?

    --
    M.

  • 19. Data: 2011-12-09 12:37:44
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Panowie i Panie :-)

    Ja tu z drobnym zapytaniem o rozwiązanie techniczne a tu się zrobiła
    dyskusja na temat wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem.

    Pewnie wielu rzeczy będę żałować - tego, że nie zamontowałem wszędzie
    podłogówki, że nie mam 20 gniazd w salonie o powierzchni 35m2, że nie
    dałem po 20 skrętek UTP na pokój, że nie montuję centralnego odkurzacza...

    --
    M.

  • 20. Data: 2011-12-09 12:57:37
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 9 Gru, 13:08, Adam <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > nic sie nie skrapla, wentylacja mechaniczna, a okna mialy dodatkowe
    > kolnierze ocieplajace z welny. Wykrapla sie para wodna na chlodnych

    Chwilowo nie mam żadnej... Będzie mechaniczna - ale jeszcze nie jest
    wszystko skończone (na strychu) i nie ma rekuperatora.
    Mówisz, że po włączeniu dmuchania powinno być ok ? Wykraplanie jest
    właściwie tylko w narożnikach okna.