  • 21. Data: 2011-12-09 13:58:39
    Temat: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Gru, 13:57, enemyunknown <r...@s...fr.pl> wrote:

    > Chwilowo nie mam żadnej... Będzie mechaniczna - ale jeszcze nie jest
    > wszystko skończone (na strychu) i nie ma rekuperatora.
    > Mówisz, że po włączeniu dmuchania powinno być ok ? Wykraplanie jest
    > właściwie tylko w narożnikach okna.

    Bedzie znaaacznie lepiej :) A mierzyles wilgotnosc na poddaszu? Jak
    nie ma wentylacji to pewnie jest duza. Dlatego sie wykrapla na
    chlodniejszych czesciach okna (w rogach). Jak wlaczysz wentylacje to
    problem powinien zniknac! Kaloryfer pod oknem dachowym wzmaga m.in.
    wentylacje (powoduje cyrkulacje powietrza) dlatego pomaga :) Ale
    jednoczesnie powoduje znacznie wieksze straty ciepla. Podlogowka + WM
    i bedzie na pewno spokoj :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-12-09 14:44:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Radarro wrote:

    > To ja mam takie pytanie do zwolennikow podlogowki w calym domu:
    > Jaka robicie podloge np w sypialni przy ogrzewaniu podlogowym?
    > Plytki? :-/
    > Czy dajecie panele a na to podlogowka?
    > Bo podloga drewniana mocno sie "gryzie" z podlogowka, nie?

    nie gryzie się... trzeba go poprostu uwzglednić podczas projektowania
    podłógówki

    > Chyba ze
    > jest jakies inne wyjscie? Plytki w sypialni mnie nie przekonuja...
    >
    > A kwestia unoszenia kurzu w sypialni przez podlogowke?

    Jeśli coś powoduje unoszene kurzu to raczej grzejniki nagrzane do 50 stopni.

    Podłogówka zaś powoduje że kurz zbiera sie na podłodze w formie kotów, raz
    dwa odkurzaczem i niema kotów.

  • 23. Data: 2011-12-09 14:51:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A jaką masz temperaturę wody na zasilaniu podłogówki? Ja mam 25stC i nie
    > jestem w stanie wyczuć ciepłoty podłogi. Może dla Twojej piękniejszej
    > połowy wystarczy zmniejszyć temperaturę zasilania?
    > Pozdr.

    też ok 24, twierdzi ze duchota i nie ma rozmowy :)
    jak testowalem i dałem kiedyś na cały dom więcej to nie dało się wejść do
    budynku

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-12-09 14:59:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > a własciwie to czemu sie daje przepływosciomierze - czy to jedyny wskaźnik?

    Ja nie mam i jest ok.

    pozdr
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-12-09 15:08:06
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    Panowie i Panie :-)

    > Ja tu z drobnym zapytaniem o rozwiązanie techniczne a tu się zrobiła
    > dyskusja na temat wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem.

    :D
    Ale to jest jeszcze pikus :D
    Pogadamy jak bedziesz wykanczal domek na gotowo,
    to bedzie jazda :D
    Rob po swojemu, kazdy tak robi ;-))
    I tak rob na ile fundusze pozwalaja.

    pozdrawiam
    Adams

  • 26. Data: 2011-12-09 15:24:05
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:

    > Pewnie wielu rzeczy będę żałować - tego, że nie zamontowałem wszędzie
    > podłogówki, że nie mam 20 gniazd w salonie o powierzchni 35m2, że nie
    > dałem po 20 skrętek UTP na pokój, że nie montuję centralnego odkurzacza...

    Odkurzacz zamontuj - chociaż najprostszy - namawiam :-).

    Co do podłogówki po całości...

    Mam podłogówkę i jestem z niej bardzo zadowolony. Zrobiłbym więcej na
    parterze - w sypialni na dole nie zrobiłem i żałuję teraz. Na górze
    natomiast bym nie zrobił... I dałbym kaloryfery jak mam teraz - łatwiej
    sterować temperaturą w zależności od potrzeb. W sypialniach np, można
    obniżyć sobie do 17 stC nocą i potem szybko - w kilkanaście minut ją
    podnieść do 19, czy może więcej jak jest potrzeba. Przy podłogówce
    czegoś takiego nie da się zrobić.

    Śpię przy otwartym oknie i mam zimno, bo lubię spać w zimnym pokoju, a o
    7 rano sterownik załącza kalafiory i dają czadu - ja już okno mam wtedy
    zamknięte a za chwilę w sypialni cieplutko i z wyrka można wyskakiwać :-)))

    Co do samego pytania...
    A dlaczego tak boisz się tej jednej pompy więcej?
    Daj ją, zawór mieszający 3d i osobne zasilanie do wszystkich podłogówek
    - 7 obwodów możesz zrobić z jednego rozdzielacza, a rurki możesz z dołu
    do góry podciągnąć, czy to w czymś przeszkadza? Piszę to, bo tak właśnie
    mam i sprawuje się ok. Ponadto będziesz mógł wyłączyć grzejniki a
    zostawić samą podłogówkę - sprawdza się przy dobowym obniżaniu
    temperatury np na noc :-).

    Ja wyłączam na noc pompy CO do kalafiorów, a podłgówka pracuje non stop.
    Gdybym odłączał całkowicie wszystko, to posadzki by się wychładzały, a
    ranne dogrzewanie kosztowałoby więcej. Teraz... na noc ogrzewanie
    pracuje na pół gwizdka, a posadzki cieplutkie jak do kibelka w nocy idę :-).

    Nie przesadzaj z tym oszczędzaniem, bo te kilka stów, to żaden wydatek,
    a jak zrobisz raz porządnie, to i o tych stówkach zapomnisz, bo fajnie
    będzie działać :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2011-12-09 18:59:28
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-09 16:24, Robert G pisze:

    > Co do samego pytania...
    > A dlaczego tak boisz się tej jednej pompy więcej?

    Nie tyle jednej pompy więcej co kolejnej.
    Pompa powrotu, pompa cyrkulacji, pompa mieszacza...

    > Nie przesadzaj z tym oszczędzaniem, bo te kilka stów, to żaden wydatek,
    > a jak zrobisz raz porządnie, to i o tych stówkach zapomnisz, bo fajnie
    > będzie działać :-))).

    Właśnie o to chodzi aby zrobić dobrze a nie przepłacać.

    --
    M.

  • 28. Data: 2011-12-09 19:40:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:

    > Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?
    >
    > Czy zastosowanie rozdzielaczy 8 sekcji na parter i 7 sekcji na poddasze
    > wraz z zaworami RTL na obwodach podłogówki będzie wystarczającym
    > rozwiązaniem?

    Zrobiłbym tak:
    Kocioł w otwartym obiegu i do niego wpięte: wymiennik i zasobnik CWU
    równolegle i każde z tych ze swoją pompką.
    Za wymiennikiem:
    zasilanie podzielone na część grzejnikową i ta dwoma gałązkami do dwóch
    rozdzielaczy - dół i góra; i część zasilającą podłogówkę. Ta część z
    zaworem mieszającym, który doprowadza wodę _tylko_ z powrotu podłogówki.
    Dalej do jednego rozdzielacza i z niego rozprowadzone pętle podłogówki.
    Zawory RTL i rotametry są zbędne, a wystarczą tylko zaworki na każdej
    pętli. Pompka zamontowana po chłodnej stronie - powrót - zaworu 3d.
    Zaworem 3d ustawiasz temp zasilania podłogówki, a zaworkami przydławiasz
    pętle, które grzeją za mocno i potem już tam wcale nie zaglądasz.
    Druga pompka po stronie instalacji na powrocie do wymiennika.

    Tym samym masz cztery pompki, które załatwiają sprawę, a kiedy wyłączysz
    pompy kotłową i tę przed wymiennikiem, to podłogówka działa napędzana
    swoją pompką.
    Tak właśnie mam i działa bez zarzutu.

    Cyrkulacji nie robiłem.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 29. Data: 2011-12-09 21:12:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2011 o 13:07:23 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > Dnia Fri, 9 Dec 2011 09:15:21 +0100, Kris napisał(a):
    >
    > Witam,

    > A ja mam pytanie co myślicie o ścianie grzejnej zamiast podłogówki w
    > niektórych pomieszczeniach?
    >
    > Zastanawiam się nad tym mocno ponieważ na górze mam ścianę rozdzielającą
    > dwie sypialnie. Myślałem zamiast dawać w tych pokojach podłogówkę po
    > całości to dać tylko obwód pod oknem a resztę pętli przenieść na ścianę.
    To nie jest dobry pomysł, ogrzewanie ścienne daje zły rozkład temp w
    pokoju,
    stosuje się je tylko tam gdzie nie można nic innego dać np w zabytkowych
    domach (muzeach), gdzie grzejnika się nie powiesi ani podłogówki nie zrobi
    ze względu na wykończenie podłogi.

    Nie kombinuj tylko zrób sobie normalną podłogówkę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 30. Data: 2011-12-09 21:20:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2011 o 19:59:28 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > Nie tyle jednej pompy więcej co kolejnej.
    > Pompa powrotu, pompa cyrkulacji, pompa mieszacza...
    Ale pompa cyrkulacji to nie CO tylko CWU, nie mieszaj tego, wcale jej nie
    musisz mieć.
    A w wyliczance zapomniałeś o pompie przy kotle, niestety
    jak sie rozdziela obwody wymiennikiem to musi mieć on pompy
    z obu stron.
    Ja np mam kominek czyli już mam 2 pompy, piec CO gazowy, kolejna pompa
    dwa mieszacze bo dom duży i na łązienki, pralnię pokój mam osobny mieszacz
    to kolejne 2 pompy, czyli w sumie 5 + cyrkulacja i co mam powiedzieć? :)
    W twoim przypadku musisz mieć 3 + osobno cyrkulacja.

    --
    Pozdr
    JanuszK