  • 31. Data: 2016-11-05 21:27:34
    Temat: Re: Rozdzielnica elektryczna w domu - zawyżone średnice przewodów
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > To dla ciebie nic się nie stanie. Dla baby będzie awaria.
    A dla faceta będzie okazja na wybzykanie baby.

  • 32. Data: 2016-11-07 23:06:56
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    masti pisze:

    > a monopoliści w dostawach metali ziem rzadkich bez których niema
    > akumulatorów zacierają rączki i liczą zyski. I kombinują jak tu wydobyć
    > tyle ile potrzeba bo nie nadążają.
    >
    > a monopolistami są Chińczycy :)

    Ale lit to metal ziem alkalicznych - pierwsza grupa podstawowa w
    układzie Mendelejewa (nie mylić z układem Wernera). Metale ziem rzadkich
    to magnez, wapń - dosyć powszechne, nijakiego monopolu tu nie widać.

    --
    Darek

  • 33. Data: 2016-11-08 00:14:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K Ładziak napisał:

> [...]
    > w układzie Mendelejewa (nie mylić z układem Wernera). Metale ziem
    > rzadkich to magnez, wapń - dosyć powszechne, nijakiego monopolu

    A nie skand, itr, lantan, cer, prazeodym, neodym, promet, samar, europ,
    gadolin, terb, dysproz, holm, erb, tul, iterb i lutet przypadkiem?
    Ja wiem, jest szkoła falenicka i otwocka, ale jednak...

    Jarek

    --
    Niech im ziemia lekką będzie.